Löytyykö porukasta

Löytyykö porukasta henkilöitä
jotka olisivat ollut Aleksis kiven kadun
ruumishuoneella 70 luvulla
moottoripyörällä yksi auto oli myös rekkari ID

Lisätty: 31.07.2009 - 10:02

Aleksis kiven kadun ruumishuone oli tosiaan Helsingin
yleinen kokoontumis paikka toinen oli vuosaaressa huoltoaseman piha nurmi
sieltä lähdettiin aina johonkin päin lavatansseihin yleisesti Mäntsälään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.07.2009 - 00:58

Paikka on ihan tuttu, mutta 1970 luvulla taisin olla jo muilla mailla vierahilla,

pieniä tarkennuksia : tarkoitit varmaan Harjun ruumishuonetta (eli Vallilan vanhaa vartalovarastoa), joka sijaitsee Aleksis Kiven kadulla

_____

Vuonna 1923 valmistunut nuorisotalo oli alun perin ruumishuone, josta vainajat kuljetettiin junalla Malmin hautausmaalle. Kyseinen ruumishuone on virallisesti Vallilan puolella (raja on Aleksis Kiven katu ei Teollisuuskatu) ja niinpä sillä olikin kansan suussa oiva kutsumanimi: Vallilan vanha vartalovarasto

Kysyjän kommentti

Lisätieto on aina paikallaan kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 21:24

70-luvulla olin jo liian aikuinen Aleksis Kivenkadun ruumishuoneella hengailemaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:31

Joo en kyllä ollut minä. Jos joku muu ollut niillä main.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:49

tuota ruumishuoneella ...eips ... ainakaan täällä ruumishuonneella ei ole montaakaan käveliää... vaj onkos se jokin kohtaamis paikka siel hesas .. tosikkona taas...:(

Lisätty: 30.07.2009 - 23:39

voikos joku selvittää, et mikä paikka tuo on siel helsingis tuo ruumishuone.. ?

Lähteet:
utelee ihan sikana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:16

70-luvulla en hengaillut niillä nurkilla. Mutta melko lähellä Vallilassa tosin. Kävin töisä Vantaalla, harrastin kuorolaulua ja olin naimisissa. Ruumishuoneilla en viihtynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.07.2009 - 22:50

Tallasin siihen aikaan Punavuoren kulmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:40

Kyllä kirjailijankadulla horjuin , mutten ehtinyt ruumishuoneen pippaloihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 09:50

70-luvulla dallailin tosiaankin rööperissä päin.Eipä ole valkan ruumishuone tuttu mesta.