Pellettilämmitys. Mitä mieltä olette siitä Ok-talossa

Tarkoitan lähinnä ns. keskuslämmitystä jolla lämpöpatterit lämpiää ja vesi kuumenee vesivaraajaan.
Onko pelletti savuissa erikoisia hajuja kun ne piipusta ulos menee.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 20:28

Pelletti lämmitys hyvä mutta varastointi pelletille yleensä ongelma(kosteus)syöttöongelmat yleisimpiä häirioitä.Itse asentajana en lähtisi ok-taloon pellettiä asentamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 20:21

Jos pitää kattilan kanssa puuhastelua harrastuksenaan, niin varmaan hyvä ratkaisu. Itse en hankkisi. Edullista sähköä, jos ei laske huoltotöille hintaa.
Lisäksi saat tuet:

Energiatuet pellettilämmitykseen siirtymiseen vuonna 2009

Yksityiset asiakkaat

Yksityisille asiakkaille (omakotitalot tms.) on tarjolla ARAsta pienituloisille
tarveharkintaista energia-avustusta. Tuen taso on 25% hyväksytyistä
kustannuksista. Hakuaika on päättynyt 3.4. tältä vuodelta.
Lisätietoja: www.ara.fi/default.asp?node=...amp;lan=fi

Lämmitysmuutoksen asennuksen työkulut voi sisällyttää 3000 € asti/hlö
kotitalousvähennykseen. Työn osuutta ei saa keinotekoisesti paisuttaa niin, että
laitteiden hinta ei ole todellinen.
Lisätietoja: www.veronmaksajat.fi/omatver...svahennys/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:34

Minun mieheni sanoo että se on hyvä lämmitys muoto. kait tietää jotain kun on tolla lämpöalalla töissä.Et joutuu työssään käsittelemään lämpökeskuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:22

Itselläni oli sellainen Outokummussa, toimi mutta liian usein sai käydä kylmässä suihkussa. Mitään käryä ei ollut ilmassa ja aikalailla öljyä halvempaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:41

Lämmittää.