Onko teidän mielestä yleiset vessat siistejä kun käytätte niitä vaikka matkaillessa jossain?Minä olen välillä saanut kauhistua

kun olemme jossain poikenneet kahvilla tai syömässä niin vessat ovat suorastaan törkyiset. naiseten puolella en uskalla istua pöntölle jollen laita siihen mitään paperia tai muuta.vai yhdessä paikassa oli joku hyvienia juttu laitettu vessan pöntön viereen että sillä pyyhkäistään se kansi ennen kuin istutaan siihen. kait se oli jotain desiviointi ainetta siinä liinassa jolla pyyhitän ihan hyvä keksintö jos muissakin olis näin.

Avainsanat: yleiset vessat likaiset kahvioissa ja ruoaloissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 20:01

Vessoja löytyy monen tasoisia. On siistejä ja on niitä joihin ei uskalla istua.
Joskus on vastaan törmännyt niin kuvottava haju jo heti ovella, että pois on pitänyt kääntyä, ei miulla hätä ollutkaan.
Tuttavani on siistijä ja on sitä mieltä, että kyllä siellä miesten puolella on törkyistä.
Huono sihti miehillä kun enemmän tavaraa lattialla.
Vinkki miehille, tee istuen molemmat hätäsi.

Kysyjän kommentti

Kiitos parhaasta vastauksesta. Joo kyllä siistejäkin löytyy aivan totta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 19:37

kaikentasoisia löytyy, nykyisin kyllä useassa paikassa ilahduttavasti siistiytyneet, tässä muutama päivä sitten asiasta oli napsussakin keskustelua ja ainakin silloin moni väitti että ne isommat ongelmat olisikin siellä naisten puolella ... no comments ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 19:39

Kyllä sellaisia epäsiistejä vessoja tullut nähtyä monestikin matkaillessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 19:48

.Ei voi tätäkään yleistää.Kyl yleiset vessat on joskus niin ällön epäsiistejä,et mieluummin menis johkin pöpelikköön kyykky-pissalle.Löytyy niit kyl siistejäki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 20:02

joissain paikoissa / huoltoasemilla on tosi siistiä, mutta siellä huolehditaankin vessojen siisteydestä hyvin, on siivouslista seinällä ja siistijä kuittaa siihen käyntinsä määräajoin päivän aikana.
mutta monenlaista vessaa tietysti löytyy välillä Hki - Utsjoki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 20:06

Vessan siisteys kertoo paikan hoitamisesta yleensäkin.En mene toista kertaa paikkaan jossa
käymälä on törkyinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 20:30

Aika epäsiistejä pääsääntöisesti,mutta vähän kierrelleenä ulkomailla ja etenkin keski euroopassa ovat siistejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:01

huoltoasemien ja isojen sellaisten ovat siistit olleet, niissä on myöskin siivous aika ja lista seinässä, mistä näkee milloin on siivottu,mut kyl on ollut paikoja joista olen samantien kävellyt ulos...siis kotimaassa , mutta myöskin on ulkomailla sama juttu ollut....on siistejä ja epäsiistejä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:32

Onhan niitä siistejäkin,mutta kyllä on joutunut käymään kuin sikalassa..
En ymmärrä ihmisä jotka sotkevat vessat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:04

Todellakin sekä että, mutta kaiken kaikkiaan minusta siisteyden taso Suomessa on mennyt alaspäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.07.2009 - 22:49

Löytyy hirveän saastaisia ja hyvin siistejä. Kirjavaa on valikoima tuossa asiassa. Mutta tosiaankin, joskus on joutunut kääntymään ovelta ja hätä on unohtunut siihen paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 31.07.2009 - 00:13

Onhan sitä likaisiin vessoihin aika useasti törmätty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 01:02

kylllä ne pääosin siistejä on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 01:35

Suomen päästä päähän aina joskus ajaen, sille välille mahtuu vaikka minkälaista wc:tä laidasta laitaan. Pääteiden varsilla yleensä kyllä siistejä. Sivukylillä yleensä epäsiistejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 09:11

Taso vaihtelee todella paljon, löytyy hyvinhoidettuja ja myös täysin hunningolla olevia. Hyvänä esimerkkinä tason vaihtelevaisuudesta toimikoon kaikkialla Suomessa löytyvä ABC-ketju. Osa kyseisen ketjun paikoista on hyvin hoidettuja, mutta, kokemuksemme mukaan etenkin Varsinais-Suomen alueella löytyy myös täysin hoitamattomia paikkoja. Mitä lähemmäksi Turkua saavutaan, sitä törkyisempiä ovat kyseisten paikkojen yleiset tilat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 10:16

Kyllä, esimerkiksi ilosaarirockissa oli toiletit koko ajan siisteinä ja paperia oli jokaisessa missä poikkesin. Vessojen kunto sai siellä erityiskehuja muiltakin vaikka paikalla oli 21'000 ihmistä siivous pelasi moitteettomasti.
Itse käyn myös näillä abc-asemilla ja olen huomannut saman, osa on koko ajan tip-top kunnossa mutta esim. joensuussa vessat ovat aina hirveässä kunnossa, syynä lienee keskustan läheisyys ja pihalla notkuvat mopopojat jotka eivät juuri rahaa asemalle tuo. Itse olen maanantaina turussa, pitää poiketa abc-asemalla tarkastamassa tilanne...