Saako mistään nopeasti uutta auton avainta, kun avain hukkunut, jos niin mistä ja paljonko maksaisi?

Ystäväni tuli autollaan Turusta Helsinkiin ja kauppareissun jälkeen kotiuduttuaan ei autonavaimia löytynytkään mistään, autonovet laittoi kyllä lukkoon, vara-avaimet tietysti Turussa:( Miten toimia? Mistä saisi autonavaimen teetettyä? nopeasti (hänen pitäisi tänään päästä jo ko. autolla takaisin Turkuun). Paljonko ois hintaa avaimella, jos sen saa teetettyä jossain?

Lisätty: 30.07.2009 - 20:52

Kiitos jo vastanneille:) Jos tulevat avaamaan oven, niin miten sen auton käynnistys sitten...aaapuva kaverin puolest, soitan hänel just kohta ja kerron mitä teilt sain tietää neuvoja, son varmaan ihka hädissään siel...

Avainsanat: avaimen teettäminen vara-avain auton avain hinta avaimen kadottaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 20:05

Saattaisi olla halvinkeino jos lähettää Turkuun kaverilleen viestin että lähettäisi avaimet pikapostissa ystävällesi. Minulta varstettiin viime kesänä autoni vara-avaimet sisältä kun olin hetken poissa autoineni kauppareissulla. (takaoveni ei ollut lukossa).

Lähteet:
Oma tieto.

Kysyjän kommentti

En tiedä vielä miten päättyi tämä episodi, mut näin itekin ajattelin kuin sie ja muillekin kiitokset 'uhrien' puolest:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 20:10

eipä niitä varmaan tähän hätään saa missään teetettyä. Pyydä lähettämään rautateitse tai bussilla avaimet , matkatavarana, jos ei postissa ehdi.
Yleensä uudet avaimet saa siitä liikkeestä mistä se on auton on ostanut, mutta saattaa kestää jonkin aikaa. riippuu automerkistä ym.
toivottavasti avaimet löytyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 20:44

Avainta et saa teetettyä missään nopeasti, voi mennä viiko tai kaksikin. Soita Autoliiton palvelunumeroon 0200-8080, jos tulevat avaamaan oven pientä maksua vastaan. Toinen joka voi avata lukon on palokunta. Sitten on tuo avainten lähetys linja-autolla. Se on nopein tapa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:20

Mikä auto?
Ladasta ja muutamasta muustakin sen avaimen voi teettää auton sarjanumeron mukaan.
Itse sain aikoinaan Ladaan avaimen vartissa, auton sarjanumeron mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:14

pojallani meni kevarin avain hukkaan.. tuurissa avainsuutari teki lukkopesään kahdessa tunnissa uudet vaimet maksoi 60€, mutta se ei taida yteitä auttaa jos ei siellä päin ole vastaavaa