Sain oudon puhelun(lankaan),Kolumbiasta;sana "payment"sai mut lopettamaan just.luulen että "varmistetaan" mun tilinumero...

Outo juttu,vähintään,naisääni sanoi soittavansa Kolumbiasta,samaan aikaan soi känny,mutta jokatap.lopetin välittömästi!Luulen,"varmistus soitto"tilinumerosta jostain maksusta,JOS vaikka kertoisin sen puhelimessa heille??Ikuna en ole minkään Kolumbiasta lähtösin olevan asian kanssa ollut tekemisissä.mietityttää kuitenkin.Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Lisätty: 30.07.2009 - 12:33

Hei hyvät napsut;en ole niin nuija miltä näytän!
EN MISSÄÄN TAPAUKSESSA anna mitään tietoja itsestäni puhelimessa enkä kauheasti missään!!.Saati soita perään mihinkään;huijauksista en ole tällä erää kuullut tai lukenut,mutta voisin kysellä jostain huijausyrityksistä,muilta.

Lisätty: 30.07.2009 - 12:34

Huom maarit3#!minua ei ole huijattu,epäilen,että oli yritys...

Avainsanat: ilm.tiliedustelu merkillinen puhelu kaukaa? huiputusyritys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 12:40

Just eilen oli uutisissa näistä huijaus-soitoista varoitus.

Ei kannata juurikaan alkaa edes juttusille näiden kanssa - saatikka että antaisi MITÄÄN tietoja itsestään.

Huh...huh...sentäs!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 30.07.2009 - 12:02

Älä missään nimessä soita tai anna mitään tietoja. Juuri oli lehdessä näistä huijareista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:17

Voi pahus sentään että ihmisiä huijataan kaikenlaisin keinoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:18

en ole saanut tuollaisia soittoi, mut kannattaskos sun soittaa vaiks rikospoliisille ja sanoa tuost soitost, tiedä sitten mitä rosmoilua harrastavat puhelun takana olevat immeiset, tai ota se numero talteen , jos näet mistä se soitto tuli...kurjaa tuollainen ja pistää epäileen, et mistähän on kysymys.. ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:25

Ei ainkaan kannata soittaa siihen numeroon takaisin. merkitse numero puhelimeesi, jos soittaa uudestaan, älä vastaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:42

Selvä huijausyritys ja kyselijä halusi saada sinun salasanasi selville. Itselleni ei ole tullut tuollaisia puheluita, mutta naapurin rouvalle kylläkin. Hyvä, kun katkaisit puhelun. Tarkista onko tililläsi tapahtunut mitään outoa viime aikoina, siis nostoja, panot ovat asia erikseen....hups....ei ollut tarkoitus?. Soita poliisille varmuuden vuoksi ja kerro soitosta.

Varo näitä korttihuijareita: ”Poliisi ei kysy koskaan puhelimessa”
www.uusisuomi.fi/kotimaa/657...a%E2%80%9D

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.07.2009 - 13:47

Hyvä että lopetit puhelun, tiedä mitä kalastelijoita olivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 15:55

kyllähän suo varmaan yritettiin rahastaa, tuollaisista yrityksistä kannattaa kertoa hetimiten että herkkäuskoisimmatkin osaisivat varoa (varmasti et ollut ainoa kohde) ja Kolumbiakin saattaa olla lähempänä kuin arvaiskaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 20:03

No voi hemmetti.Ai yrittävät ne jo puhelimitsekkin huijata!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 20:17

Taannoin n. pari vuotta sitten tuli kännykkään puhelu, naisääni soitti ja myi jotain vakuutuksia mukamas.
olisi pitänyt antaa henkilötiedot puhelimessa jo niinkuin valmiiksi, että hän täyttää paperit ja lähettää postissa. oli oikein närkästynyt kun sanoin, että todellakaan en anna puhelimessa
mitään henkilötietojani kenellekkään. ei sen koommin kuulunut naisesta mitään, eikä myöskään kyllä tullut mitään vakuutuspapereitakaan.
varmaan luuli mua ihan bimboksi, että siitä nyt vaan latelen vieraalle ihmiselle henkilötietoni.
kaikenlaisia yrittäjiä mahtuu maailmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 21:36

Juu tost oli vast juttua.Huijari soittoja,sit jos soitat takas ni paukahtaa pahimmas tapaukses satojen euron lasku.Toivottavasti et saa samanlaista yllätyslaskua ku vastasit siihe puheluu.Miule ei onneks näitä puheluita tuu ku numero on salane enkä vastaa jos näkyy vaa numero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 22:12

Maailma on vaarojen karikko...