Kannattaako lähteä nyt sikainfluenssan aikaan ulkomaille??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 30.07.2009 - 10:24

Kannattaapa hyvinkin. On ihan sama missä olet jos se on tarttuakseen. Ei sitä pakoon pääse, paitsi jos olet neljän seinän sisällä, etkä tapaa ihmisiä koko flunssakauden aikana. Ja se tarkoittaa varmaankin vähintään vuotta. Vielähän ei tiedetä milloin sen taudin huippu tulee ja kuinka kauan se kiertää maailmaa.

Kysyjän kommentti

kiitos hyvästä vastauksesta!!! :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 07:35

kannataako matkustaa yleensä,
kone voi tippua,
rahaa kuluu,
voi saada malarian, dengue-kuumeen, salmonellan tms taudin

ei ainakaan vielä ole rajoitettu matkustamista
yhtähyvin sen voi saada kotimaassa
joltain suomalaiselta tai turistilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:04

En ainakaan sikanfluenssan takia jättäisi reissua tekemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:17

ota vaikka selvää , miten paljon siellä maassa on sitä possulentsua ja mieti sitten, itse en sellaiseen maahan lähtis , jossa sitä on paljon liikkeellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:37

Mikäli kyseiseen maahan ei ole matkustuskieltoa etkä itsekään ole sairaana, niin matkaan vain. Huolellisuuta ja hyvää hygieniaa, etenkin käsisellaista, kannattaa toki aina noudattaa. Hyvää matkaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:44

Kannattaa. Taudin voi saada kotonakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:49

Jos alkaa pelätä kaikkea,ei uskalla kohta elääkkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.07.2009 - 08:58

Järki käteen ja matkalaukku toiseen. Jos on tullakseen niin kyllä se tulee täällä kotosuomessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 09:01

Ciby: toi "possulenssu" oli kerrassaan mainio!:):) En ole aiemmin kuullut ko. infulenssaa kutsuttavan tuolla nimellä...

Mutta kysymykseen: Kun nyt liikkeellä on maailmanlaajuinen epdemia - en kyllä ihan heti tältä istumalta lähtisi reissuuun. Pitää muistaa että mitäs sitten tehdään jos sairastuukin paikanpäällä? Eri maiden käytännöt/tieto taudin suhteen vaihtelevat vielä melkoisesti!

Ainakin omalta kohdaltani : katson muutaman kuukauden eteenpäin ja sitten nähdään mihin tilanne kehittyy - sitähän ei oikeasti tiedä vielä kukaan varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 10:22

No eipä kait kannata jos on menossa jonnekkin.Kaikkea jos pelkää niin ei uskalla kohta mennä minnekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 10:22

Matkalle vain,mutta ainahan on muistettava perusasiat vieraissa paikoissa syömisten ja juomisten kanssa,nyt vielä enempi käsihyfienian suhteen.H1N1-mahis ei ainakaan mua pelota matkustelemasta,tulee siellä missä tulee.Mulla on aika tautialtis työpaikka,luulisin saaneeni vahvan vastustuskyvyn ylimääräisenä palkanlisänä ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 11:11

eipä se riski saada sikalenssu ole paljon sen kummempi reissussa kuin kotonakaan, samat varatoimet pätee ... miks jättäis matkustamasta jos kerran muuten meinaa mennä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 12:50

no miksi ei? kun sen voi saada yhtä hyvin suomessakinn

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.07.2009 - 13:51

Kyllä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 20:24

Ei muuta kun reissuun vain. Samalla lailla se voi täällä suomessakin iskeä, tuo possuflunssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 00:03

Kannattaa.