mikä jauhe on gelatine ????

tuli vaan mieleen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 10:09

Liivatetta voidaan käyttä marjojen ja hedelmien hyytelöimiseen. Se sisältää luusta tehtyä hyytelöimisainetta, joka kuumennettuna muuttuu hyytelöksi. Sitä on mm. jugurteissa. Kasvissyöjät ovat tarkkoja sen suhteen, että etteivät vahingossa söisi mitään eläinperäistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 30.07.2009 - 00:42

Vähän outo minulle, mutta saisitko valaistusta tuosta linkistä.

Lähteet:
sekasoppa.vuodatus.net/blog/...icingista/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.07.2009 - 00:43

fi.wikipedia.org/wiki/Liivate

Tuossa linkissä sitä selitystä sinulle.

Lähteet:
googletin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 05:00

Gelatiini on eläinperäistä ainetta, joka valmistetaan kollageenista, nahan ja luiden rakenteiden perusproteiinista. Gelatiinijauhe tai -levyt valmistellaan käyttöön liuottamalla ne veteen juuri ennen varsinaista käyttöä.
sakeuttamisaine, käytetään hyytelöissä jogurteissa ym

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:21

oliskos samaa ainetta , kuin liivate...joka käytetään leivonnaisissa , hyytelöissä , siitä saa selaisen kauniin kiiltävän pinnan jonka olet nähnyt esim.viinereissä ja kakunpäällä ...sitomaan ne marjat tai hedelmät joita on myöskin siinä viinerissä tai kakussa...esimerkiksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:50

Sehän on liivatetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 10:40

Tarkoittanet GELATIINIA? Alla lyhyt vastaus poimittuna Wikipediasta:

"Liivate eli gelatiini on proteiinista koostuva ruoka-aine, jota valmistetaan yleensä sian nahasta, tai sian tai naudan luista, suolista ja jänteistä pitkään keittämällä.
Ulkoisilta ominaisuuksiltaan puhdas liivate on kiinteää ja haurasta, läpikuultavaa tai kellertävää, lähestulkoon hajutonta ja mautonta ainetta. Kotikäytössä liivate on ohuita levyjä tai jauhetta.
Se liotetaan kylmässä vedessä, jossa se turpoaa, ja liuotetaan sitten kuumaan nesteeseen, jossa se muodostaa kolloidisen liuoksen. Jäähtyessään liivate jähmettyy"

Lähteet:
Wikipedia