Paljonko maksaa thaimaassa puvun teettäminen?

Avainsanat: thaimaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.06.2008 - 23:53

Riippuu räätälistä ja lomakohteesta. Jossain Hua Hinissä maksaa varmasti tuplat enemmän kuin esim. Pohjois-Thaimaassa. Turistirysässä hinta siis kasvaa kummasti! Osa räätäleistä voi myös laittaa feikkisilikkiä oikean sijasta! Ota koekappale kangasta mukaan eka käynnilltä ja tarkista sen täsmäävyys pukukankaan kanssa sovitusvaiheessa. Hintaan sisältyy yleensä jotain kolme sovituskertaa- hinta kieppalehtaa siinä 30 - 300 euron välillä! Siis tosi iso haitari! Kaikki ompeleet sun muut pitää tarkistaa ennen maksua, halvimmissa paikoissa työ voi olla kehnoa. PS- voit teettää myös silkkipaitoja, hameita tms, niiden ompeleminen ei maksa niin paljoa. Ainiin! ja muista ottaa joku kuva puvusta mukaan räätälille, jotta hän osaa tehdä samanlaisen. Muuten voi olla vähän haastavaa selittää millaisen puvun haluaa. Ja jos olet isokokoinen, niin pidä puolesi! Thaimaalaisten on vaikeampaa tehdä vaaatteita suurille länsimaalaisille, jotka ovat sangen eri kaliiperia kuin he!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.06.2008 - 23:47

Thaimaasta löytyy räätäleitä moneen lähtöön ja yhtä suuri on myös hintahaitari. Kannattaa siis perehtyä huolella räätälin valintaan, jotta saat laatutyötä ja -kankaita. Halvimmissa alle satasen pukupaketeissa laatu on usein heikkoa ja kankaat mitä sattuu. Tasokkaan italialaisesta kashmir-villasta ommellun puvun sovituksineen ja korjauksineen saa kuitenkin parhaimmillaan jopa noin 300 eurolla.

Esim. Tjäreborg neuvoo Hua Hinin-kävijöitä näin:

"Hua Hinissä on satoja räätäleitä, jotka ompelevat koko puvun n.1000 bahtilla. Huomioi, että puvun valmistuminen kestää 3-4 päivää, sillä pukua täytyy sovittaa ja siihen on tehtävä tarvittavat muutokset. Miesten puvun teettäminen suosittelemassamme räätälissä maksaa n. 250 euroa, mikäli puku teetetään parhaimmasta vaihtoehdosta eli Kashmir-kankaasta. Huom! Näyteikkunassa oleva hinta ei yleensä pidä paikkaansa, sillä siihen ei sisälly kangasta. Lopullinen summa on n. kaksinkertainen."

www.tjareborg.fi/SLGImages/S...df/HUA.pdf

Täältä löydät apua ja vinkkejä puvun teettämiseen sekä luotettavan räätälin valintaan:

plaza.fi/matkalaukku/ulkomaa...-kannattaa

Samoin täältä:

www.thaimaaopas.fi/42/nain-l...-raatalin/

Ja täältä:

www.easyshopping.fi/79505.html

Lähteet:
www.easyshopping.fi/79505.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2008 - 13:09

Hinnat vaihtelevat uskomattoman paljon. Vinkki, josta kannattaa ottaa vaarin, on se, että jos sinulle luvataan puku päivässä tai kahdessa, älä käytä kyseisen räätälin palveluita! Tässä ajassa et kerkeä käydä tarpeeksi usein sovittamassa pukua hyvän lopputuloksen takaamiseksi, ellet nyt sitten päätä asua koko ompelemisaikaa räätälin työpajassa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2012 - 18:22

Jos pääasia on saada halpa puku, ei pukua kannata teettää Thaimaassa. Siinä tapauksessa Dressmannille mars, niin pääsee halvemmalla ja helpommalla.
Puku kannattaa teettää siksi, että hyvän räätälin mittojen mukaan ompelema puku istuu paremmin kuin mikään valmiina ostettu. Ja pukuja kanattaa siksi teettää esimerkiksi Thaimaassa, että Aasiassa ompeleminen on paljon edullisempaa kuin vaikka Lontoon Savile Roadilla.
Jos haluaa hyvän puvun, on todella tärkeää tietää, mitä on tekemässä ja valita hyvämaineinen räätäli. Vaikeaa puvun teettäminen ei ole, vaan oikeastaan hauskaakin, mutta perusasioiden pitäisi olla tiedossa. Turha niitä tässä kertaamaan, ne kerrotaan kootusti, hauskasti ja asiantuntevasti täällä: www.minnethaimaassa.com/hyva...tan-puvun/
Tärkeintä hyvässä puvussa on kangas, ja parhaat kankaat tuodaan Thaimaahan Euroopasta ja osin Japanista. Siksi (hyvien) pukujen hinta ei oikeasti vaihtele kovin paljoa eri puolilla Thaimaata. Varaudu maksamaan 250-350 euroa hyvästä kankaasta hyvin tehdystä puvusta.

Lähteet:
www.minnethaimaassa.com