VAROITUS NAPSULAISILLE, numerosta 17212, et kai ole erehtynyt samaan kuin mä??

Facebookin erehdyin ja siel näit erilaisii ns. testejä, johon yhteen klikkasin, ja kysyttiin kännynumerookin... jatka, voit voittaa... jne.. (lopetin sen testinkesken f-bookis heti siihen puh.nro -osioon alunperinkin, eli heti kättelyssä) ja sen jälkeen on tullu tekstiviestei pari kertaa päivässä; joka päivä, ja jatkuu edelleen: osallistu, osallistu, voit voittaa, vastaa, vastaa, jne..., ja se olen MINÄ joka MAKSAN näistä saapuneista heitin viesteistä 2 euroo/viesti!!!! , vaikka en itse lähetä viestin viestiä! Mihin tästä vois tehä rikosilmotuksen tms.? ei tää voi olla oikein, en ole pyytänyt viestejä/enkä vastannut niihin ja silti....auttakee??? :((

Lisätty: 29.07.2009 - 21:59

Kiitos jo kaikille tähän asti vastanneille, tääl tää blondi taas, Hurjatta; eikös se viesti ole silloin avattu kun kännyyn tulee; viesti, avaa ja vast sitten näkee mistä tää viesti on tullunna ja killingit kilahtaa lähettäjälle (ihmettelin edellist kännylaskuu, kun oon soittanut vaan muutaman puhelun ja lasku oli jo silloin 21 ekee, kesken laskutuskauden, kun yleensä mun laskut on 10 euroo,, aaapuva... tää on niin väärin, tai sit mä oon niin sinisilmänen..??

Lisätty: 29.07.2009 - 22:38

Viestien mukana ei per puh tullunna mitään vinkkii miten sais katkastuu tään jutskan, laitoin tuos tuon STOP-viestin sinne äsken ja siel tuli 2 x sama viesti; jot juu ei lähetetä enää !! (teki siis ainakin 4 ekee, toivotaan, ettei maksanu 100-1000 euroo sekin. Ite en tilaile mittee soittoäänii, tai muutakaan netist, mut tää vaikutti niin harmittomalt testilt ja kun halus vastauksen tähän testitulokseen, niin kännynumero piti antaa, tms. huh. huh...

Avainsanat: tekstiviestit rahastus huijaus facebook 17212 kännykkänumero testit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 21:43

Eikös ne viestit lopu, kun lähettää viestin "STOP" kyseiseen numeroon?

Kysyjän kommentti

Tämän ohjeesi mukaan ne loppuivat nuo viesit, suuret kiitokset sinulle, ristii kätensä hän tääl, (maksaisin varmaan vieläkin /lopun elämääni nuit laskui), ja kissanaisellekin viel erikseen kiitokset ohjeesta; ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen yhteyttä (sen teen/'skoudeen') + teille kaikille muillekin ihanille vastaajille suurhalit:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 21:26

mä tein yhden IQ testin, ja sit mulle tuli 2 viestiä kännykkään just jostain tollasesta numerosta.. ei onneksi enempää ku 2

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 21:27

Tuttu numero. Jokin 10 000 eken kilpailu. Aikani vastasin ja tänään laitoin Lopeta viestin. Ilmoittivat että olen edelleen kilpailussa mukana hankkimallani pistemäärällä. Tarjoan kaikkille vakinapsulaisille leivoskahveet jos napsahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:27

Eikös se tehdä skoudeille se ilmotus. Tai kuluttajansuojavirastoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:27

Joo ihan hyvä huomio.On siis niin ovelasti tehty,etttä jos ei lue tarkkaan niin maksaa kyllä kaikista saapuneista viesteistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:29

Huh huh,hurja juttu eli ei pitäis ym.ym...taas pitää pistää kädet kyynärpäitä myöten ristiin,etten ole mokomassa naamakirjassa.Kysyhän,onko rikosilmoituksen paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 21:34

Onneksi ei ole käynyt noin. Olisin suoraan sanoen kusessa jos tulisi aiheettomia veloituksia jostain viesteistä, joita en itse kirjoita. Toihan on niin väärin kuin olla ja voi. Miksi sinä joudut maksamaan, jos he lähettävät viestejä? Ou nou, ei ymmärrä. Kuluttajasuojavirasto voisi ensi alkuun antaa ohjeita mitä tehdä. Kokeile, eihän se ota jos ei annakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:50

Minulle tulee kanssa viestejä jostain ihme funmobilesta. En avaa niitä, vaan poistan. Silloin ei pitäisi tulla mitään maksuakaan, vaikka olisi ulkomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 22:28

Puhutko kenties facebookin älykkys testistä.Ite meinasin sitä kokeilla,mut en sit kuitekaa kokeillu...niiku en yleensäkkää osallistu noihi kysymys juttuihi jos pitää tekstiviesteil pelata.Mikäs juttu se muute oli,se puhelu juttu mist poliisit varotti,liittykö joteki tähä samaan.Kyl saa nyky päivän olla tarkka mihi vastaat ja mitä posteja/viestejä avaat.Eihän se kyl noi voi mennä,et sie jouvut maksumieheks.Kyl tost johoki pitää ilmottaa...itse en kyl tiedä mihi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 22:28

Noissa kannattaa olla varovainen. Myös jos tilaat soittoäänen,kuvan tai jonkun pelin, niin varaudu, että liityt ns.clubiin. Jäsenyys maksaa joissakin paikoissa 5e viikko/kuukausi.
Niissä pitäisi aina lukea pikkupräntillä teksti, jos näin on. (kuka niitä pränttejä lukee/näkee) saisi mun mielestä kieltää lailla.
Jotkut ihmiset, jotka eivät ole näistä kikoista perillä saavat valitettavasti ikävän yllätyksen.
Olet varmaan saanut viestissä jonkun vinkin siitä, mihin olet "liittynyt". Yleensä niissä on just sellanen "jos haluat lopettaa kyseisen palvelun, lähetä STOP numeron se ja se"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 22:42

mä oon tehny tuon testin ja mulle ei oo kyl mitään viestiä takasin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 23:03

Rahastajia riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 00:45

jo aikoja sitten tein päätöksen (joka on pitänyt) että kyselyihin ja vastaaviin vastaaminen loppuu just siihen kohtaan missä kysytään gsm-numeroani ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.07.2009 - 01:09

en ikinä anna puhelinnumeroani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:07

minulla on kans se päätös fb , et jos kysytään s.postia tai gsm numeroa lopetan heti siihen , en osallistu mihinkään missä kysytään puhelimen numeroa... se tietää heti eurojen menoa... mut jos niitä vielä sinulle tulee voiskos niistä valittaa fb ylläpidolle.. en kylläkään tiedä onko se mahdollista, mutta kokeile sitäkin konstia....toivottavasti ne äkkiä loppuisivat , ja saisit taas rauhan kännyysi ja saldoosi... kiitos vielä varoituksesta.. otan nyt entistäkin tarkemmin selvää mitä niissä kyssäreis on pienillä txt ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 08:38

Minä olen joskus tuollaiseen myös osallistunut, mutta lopetin kun numeroa pyysivät. Toivottavasti saat pian pois tuollaisen rahastus jutun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 09:22

Kyllä, minulle kävi noin ja voin kertoa että maksan laskua vielä seuraavassakin laskussa!!! Sonera selvitti ne viestit ja teki eston niille. KIITOS SONERAN asiakspalvelulle... (kun niin usein haukutaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 11:06

Ei ole vielä minulle sattunut niin. mutta KIITOS SINULLE kun varoitit. en ole ollut nyt aikoihin Facbookissa käymässä.