Tänään kävimme mustikassa ja kannttarellissa.

Oli vähän liian kuumailma ja itikoita ja paarmoja kimpussa.Kärsimykset kyllä unohtui,kun otin uunista mustikkapiirakan ja pääsimme maistiaisille.

Avainsanat: mustikat kanttarellit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 20:07

Täälläkin ensimmäiset mustikat jo pakasteessa, kiitos kuuluu elämäntoverilleni. Hän meillä kerää mustikat ja puolukatkin pääosin. Mie kun kärsin nivelkipuja ja sormet ovat niin kömpelöt ja turvoksissakin vielä.

Kysyjän kommentti

Marjojen keruu ei kuulu lempipuuhiini,kun on niin työllästä,mutta kiva on paistaa piirakoita.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 20:14

Sieniä on ja tulee paljon tänä syksynä. Heti kun ilmat viilenevät, niin hyökkään kunnon sienimetsälle. Kanttarelleja, orakkaita ja tatteja löytyy tosi paljon jo nyt viereisestä metsiköstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 20:34

Samoin kävin minäkin. Mustikoitten keruu vaan jäi, kun kanttarelleja oli niin paljon. Mustikkasaalis jäi johonkin puoleen litraan. Kanttiksia taas tuli ihan kauheesti ottaen huomioon, että olin paikallisessa lähimetsässä. Hyttysiä näin ja koin vain yhden. Muista ei ollut havaintoja siksi, kun olin niin sienien lumoissa. Huomenna menen vähän kauemmaksi. Katson mitä sieltä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:38

Sienet olis niiiin hyviä. Itselleni en viitsi pelkästään laittaa, mies ei tykkää sienistä.
Anopin kokelas tekee aivan ihanaa kanttarellikastiketta, täytyy jäädä odottelemaan sitä =)
Mustikoitakin kerään vain sen verra, että parit piirakat saa pyöräytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 20:53

Vaarilla on saari, se oma saari on. Ai ai vaaria kun vie metsähän muoria...
Jos sitten ensiviikolla minäkin voisin kehaista käyneeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:58

Mustikkaa on meilläkin kaapissa tyttären poimimana. Se on hieno marja. Ei tarvitse tuoreena edes sokeria maistuakseen hyvälle. Nyt olisi niin paljon kaikkea metsissä ja mailla. En taidakaan lähteä vielä sinne Lappiin. Ensi viikolla piti lähteä, mutta miten sitä nyt kerkiäisi ? Jos sitten ruska-aikana olisi enemmän aikaa ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:11

kuin te mahduitte niihin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:19

Sieneen vai,kyllä molen kuullut,kuinka joku on ollut aivan sienessä ;-)Mustikoita torilta,mutta sieneen ehtii,syksy on vielä pitkä ja edessä,toivottavasti saisi satoa ja sieniä olis tosiaan metsät täynnänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:56

Sain lahjaksi KANTARELLEJA, metsään en nyt ehdi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 23:08

Oli varmaan mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 01:00

kekseliäisyyteni on toistaiseksi riittänyt kehittämään riittävästi muuta toimintaa, joten olen välttynyt ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.07.2009 - 01:13

oi kun alkoi kanttarellejä tekemään mieli. hmm pitäisiköhän sitä itsekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 09:41

kanttarellisoosia on vielä jääkaapissa , jot sitä tuossa sit päiväsellään syödän naudanpihvien ja pottujen kera...