Lempi koirarotu?

Minun mielestä Sekarotuinen, Japaninpystykorva ja Basset hound on parhaat.

Avainsanat: koirarotu koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 19:43

spanieli oli aikanaan mut en saanut sitä
kun isä oli tiukka kerrostaloon ei koiraa tuoda

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 18:20

Suomen pystykorva oli hyvä lintukoira 50 vuotta sitten mutta haukkui pajon puitakin kun olimme metsätöissä pokasahan kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 18:55

Beaglehan se olisi, mutta sussareita minulla on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 19:07

Kaikki isot koirat, kuten tanskan doggi, kultainen noutaja, susikoira ja muista suomen pystykorva ja lapin koira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 19:21

Ihana sekarotuinen on minun suosikki,kun sellaista jatkuvasti näkee ja on hoidossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 19:43

Minun mielestäni paras koirarotu on Labradorin Noutaja. Ne ovat ihania ! Niin seurallisia, että syliin pakkaavat tulla vaikka ei tarvitsisi. Minulla on ollut yksi labbis 13 vuotta ja tyttärellä toinen kuusi vuotta. Ada oli nuorempana oikein himonoutaja ja uimari. Vaikka koko päivän sait heitellä keppiä järveen, niin aina vain se jaksoi sen sieltä hakea. Tämä jälkimmäinen Jumbo sairastui sydänvikaan. Molempien haudat ovat tällä meidän tontilla näköalapaikalla. Vieläkin kuulen korvissani Jumbon louksutuksen toisille kylän koirille ja välillä ihan pelkälle oman haukunnan kaiulle. Jumbo kuoli vuosi sitten ja meillä kaikilla on häntä vielä ikävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:09

Koiran ostoon vaikuttavat missä ympäristössä itse asut, miten paljon ulkoilet koirasi kanssa ja koko asuinhuoneistosi neliöihin suhteutettuna. Itselläni on ollut omakotitalossa lähellä luontoa ja ulkoilureittejä silmällä pitäen metsässä viihtyvä karjalankarhukoira ja sekarotuinen saksanpaimenkoiran ja skotlannin paimenkoiran sekoitus. Nyt neliöt ovat yleensä pienemmät ja ulkoilulenkit lyhyet ja poikani halun mukaisesti aikoinaan hänelle hankittu silkkiterrieri. Seuraa kuin hai laivaa ja ei vaadi pitkiä lenkkejä, sekä uni maitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:16

No se on tietennii silkkiterrieri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:19

Jos koiran ottaisin, se olisi ylämaan terrieri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:20

Lemppareita on useampi: labbis, kultainen noutaja, espanjan vesikoira, laivakoira ja pystykorva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:34

Meidän ns.sukukoira on schäfer,joka on mun ja mun perheen mielestä se ainoa oikea koira,uskollinen,oppivainen,huumorintajuinen,itsevarma,ilmeikäs,kaunis,fiksu ja filmaattinen.
Lapsuudessa scheriffi oli mukana,ei tosin omassa perheessä,mutta läheisillä henkilöillä ja nyt jälkeenpäin mun pojalla scheriffi-poikia,jotka paljon mulla hoidossa tai muuten vain terapiana.Katsotaan,kun itsellä vapaa aika koittaa,otanko koiruuden tai uuden kisulin tai molemmat ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:12

TIIBETINSAPNIELI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:18

Labradorinnoutaja tai suomenpystykorva. Lähinnä ensimmäinen, koska suomenpystykorva tarvitsee ajokoirana paljon ulkoilua ja liikuntaa, melkein liikaakin. Mutta ajokoira on hyödyllinen metsästykses. Labradorinnoutaja on hyvä ns. "seurakoira", ja kelpaa metsästykseen noutajana. Jos ei mettäkoiraa tarvitse niin varmaan se saksanpaimenkoira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:31

bokseri ne on niin söpöjä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 22:33

Mopsi,beagle,suomen pystykorva, ja ainiin meinasin unohtaa, kultainen noutaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.07.2009 - 01:17

Saarlosin susikoira,Tsekkoslovakian susikoira, Italian susikoira, saksanpaimenkoira,mäyräkoira,husky,malamuutti, koirasudet (vaikka ovatkin sekarotuisia)
siinä lista, en osaa noista päättää mikä olisi se ykkönen niin piti änkeä kaikki :)
Itse omistan noista tällä hetkellä koirasuden,
ja aiemmin on ollut saksanpaimenkoira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 05:50

Pyreneittenkoira ja Akita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 11:19

Sekarotuiset on myös ihan kivoja tytölläni on niitä 3 kappaletta. mutta pienet ja keskikokoiset koirarodut. kultainen noutaja, tiibetinspanieli, sitzu,Ynnä muut tälläiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 11:55

Saksanpaimenkoira on ykkönen! Valkoiset paimenkoirat ja yllätys, yllätys: mäyräkoirat kuuluvat myös suosikkeihini:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 22:35

Akita ja Shiba :>