Nyt näkyy olevan hyvin metsävadelmia. Oletko kerännyt ?

Metsävadelma on parhaita marjoja, mitä tiedän. Eilen söimme tosin puutarhavadelmia jäätelön kanssa. Mieheni poimi kaikki, mitä pensaissa oli. Riitti hyvin kahdelle.

Avainsanat: metsävadelmat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 12:51

Huh kun sinulla on kova vauhti, ei ehdi edelliseen vastaamaan kun jo toinen odottaa. Hyvä vain minun mielestäni, lisää vain.
Mutta asiaan. Vähemmälle jätän metsävatut, kun omiin pensaisiin tulee yleensä noita puutarhavattuja ihan ylitarjonnan kanssa.

Kysyjän kommentti

Välillä on vauhti päällä täällä Napsussa. Saisi olla muuallakin, sillä nytkin täytyy pitää taukoa viinimarjanpoimimisesta, kun alkoi "tökkiä" !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 12:50

Joo kyllä niitä jonkun verran tulee. en kyllä ole vielä kerännyt niitä. omassa piha piirissäkin niitä näyttää olevan. hyviä ne kyllä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 13:10

maistellut olen metsävadelmia Pälkäneellä viikonloppuna ja olivatpas makeita, täälläpäin ovat vielä raakoja ne mihin olen törmännyt, mutta eiköhän kohta kypsy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 13:10

Pari litraa toissailtana keräsin. Ai, kun maistuivat herkullisilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 13:23

Eilen tuli kerättyä niinkuin makukysymykseen vastasin,parhaita ovat vadelmat.Vaimo pyöräytti piirakan
Ah miten hyväää. Tulossa on vadelmia paljon lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.07.2009 - 13:38

kyllä mie pikkasen olen keräillyt ja maistellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 13:41

Vattu on erinomainen marja, jos joku vielä poimii sen valmiiksi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:17

Työmatkan varrella olen vähän kerännyt. odotan että ensi viikolla lomalla pääsen mökille metsään keräämään niitä enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:21

meil tuos mettän lairas ihan puutarha vattuja kauhian paljon näyttää tulevankin , et koht kippoloi hakeen ja pakkastaan niit tarvis alkaa , kuin myöskin muitakin marjoja joita näyttää tulevan ihan tarpeeks ja ylikin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:37

Mulle ei tarvitsis ers poimia,mutta puskia harvassa.Kasvimaalla olin melkein vattuvarkaissa naapurin vanhan rouvan puskassa,mutta parempi mun suussa kuin lintuparven,muutenkin niissä hänen pensaissa syövät kaikki marjat;rouva itse eikä lapsenlapset näköjään käytä niitä,joten mutta metsävattuja en ole kokenut.Vatut on parhaita mustikan jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 15:16

otin muutaman eilen omasta puskasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 16:45

Täälläpäin on niin vähän puskia, että aina joku on ehtinyt ne tyhjentää ennen minua. Taitaa jäädä maistamatta tänä kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 19:33

Meillä on tässä tontin laidalla puutarhavadelmia, niitä kerään.
Kypsiä ja isoja ovat ja tietysti HYVIÄ !!
Oma tekemää vattuhilloa, mmmm, ompa hyvää =))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 21:02

Ajankohtainen kysymys.
Olin tänään koko päivän hammaslahdella ja siellä tuli poimittua vuoden ensimmäiset. Ihan vaan muutama kourallinen mutta olivat todella hyviä.