Oletko saanut/käyttänyt vanhempiasi hoitoapuun omien lastesi hoidossa ?

Minun vanhempani ovat olleet joskus viikkojakin meillä auttamassa lasteni hoidossa, varsinkin vauvojen syntymää ennen. Mutta myös muulloin. Itse en taida pystyä samaan.

Avainsanat: isovanhemmat hoitoapu vauvojen syntymä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 20:38

En ole tarvinnut (uskomatonta mutta totta).
Olen juuri sen takia jäänyt toistaiseksi pois työelämästä.

Kysyjän kommentti

Olet pystynyt tekemään sellaisen ratkaisun, johon minäkin olisin halunnut pystyä. Lapsen kanssa vieteety aika on arvokasta ja saat sen samalla mitalla takaisin !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 12:44

Hieman nuoremman pojan kohdalla. Olin töissä ja äitini hoiti muutaman viikon maksusta poikaa. Hoitopaikan täti oli silloin itse lomalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:45

kyllä olen joskus tarvinnut apua heiltä lapsieni hoitoon ja myös anopiltani. Papat ovat jo kuolleet kun lapset ovat olleet pieniä. voi olla myös minulla niin että en jaksa niin paljoa hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:46

Jaahas muisteloja...kyllä mun äiti toisinaan piti poikaa,varsinkin maalla jäätyään eläkkeelle.Itse aion samoin,jos joskus tarvii so.tulee hoidettavia.Periaatteessa en tykkää ajatuksesta,että menisin kenenkään kotiin hoitelemaan eli huushollaamaan vaikka vaan lapsenlasta,mutta katsotaan sitten,kun ajankohtaisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:58

Ei ole yksikään immeinen tehnyt lasta minulle joten eipä tarvinnut. Vanhempanikin ovat autuaammilla mailla olleet jo jonkun aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:58

Kyllä minun äitini hoiti paljonkin tyttäriäni silloin, kun olivat pieniä. Kummallakin oli kyllä hoitopaikka, mutta joskus muina aikoina, kun minulla oli menoa jonnekkin ja äidilleni sopi..
Itse olen hoitanut paljon myöskin lastenlapsiani. Jos he tarvitsevat hoitoa, tuovat he aina lapsensa meidän kotiin, joten voin sitten puuhastella omien askareideni parissa siinä samalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 13:24

En ole saanut hoitoapua anopiltani kuin 1 kerran ja narisi että kädet sattuu, ja äitini vanha ihminen jaksaa vielä 4 polven lapsia hoitaa 1 kerrallaan, omia lapsiani ei tarvinnut yleensä kenenkään hoitaa, itse hoidan kesäaikaan 4 " apinaa jotka mölyävät " joka viikko , ja sanovat " sää mamma olet paras ". ruokien suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 13:25

minun lapseni eivät ole rasittaneet isovanhempiaan eikä ketään muutakaan ,
koska olen lapseton.
mutta lapsellisten sisarusteni lapsia olen saanut lainata ja palauttaa vanhemmilleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 13:39

En ole saanut pojalleni aikoinaa kummankaan vanhemmilta mitään hoitoapua, vaan itse on pitänyt menonsa ja tulonsa aina järjestellä sen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 13:48

itse on pitänyt tenvansa hoitaa pyhänä ja arkena. Oma äitini .. edesmennyt hänkin, ei jaksanut iäkkäänä ja anoppini menehtyi aivan liian varhain. Hätinä ehdiin tutustua häneen.. hän oli kyllä sellainen persoona, että olisi varmaan auttanut jos olisi saanut elää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:22

Olen saanut ilokseni turvata äitiini silloin kun tein hoitotöitä eli 3-vuorotyössä. Mutta liian raskaaksi kävi ainainen huolehtiminen lapsen hoidosta, joten palasin päivätyöhön. Edelleen mummo kyllä huolehtii tarpeen tullen ja jos on kotona :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:24

Vanhempani olivat jo lapseni syntyessä niin iäkkäitä ja asuivat niin kaukana, ettei heistä ole ollut hoitoavuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:30

olen saanut kiitettävästi apua vanhemmiltani ja nyt olen ilolla antanut apuani omille pikkuisilleni...voimieni mukaan tietty...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 16:39

Äitini auttoi paljon lapsen hoidossa. Anoppini ei pystynyt, koska sairastui vakavasti ja kuoli kolme viikkoa ennen lapseni syntymää. Olin äidilleni hyvin kiitollinen siitä että auttoi. Tosin se oli aika helppoa, kun asuimme silloin samassa kerrostalossa. Ei se olisi onnistunutkaan jos olisi ollut pitkä matka äidilleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 19:39

Kyllä vanhempani auttoivat useinkin tyttären hoidossa. Varsinkin silloin kun tytär oli sairaana. Miulla oli silloin niin tiukka työnantaja, että ei katsonut hyvällä jos jäi lapsen takia kotiin.
Mutta aina ei voinut äitiä ja isää vaivata ja sit oli jäätävä itse hoitamaan.
Kiitollinen olen siitä avusta jota olen saanut.
Toivottavasti voin joskus olla apuna omille lapsenlapsille ( vielä ei ole )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 20:38

ei paljon ole apua herunna mummon puolelta mut papan puolelta sitäkin enemmän. mummo on sitä mieltä että kun on omat lapset kasvattanu ja saanu maailmalle niin ei tarvia enään lapsenlapsia holhota.