Milloin olit viimeksi savusaunassa ? Millaista oli, piditkö vai et ?

Avainsanat: savusauna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.07.2009 - 01:12

maanantaina viimeks, onhan se sellainen iha oma rituaalinsa, kannattaa varata koko ilta harrastukseen ..

Kysyjän kommentti

Sinulla taitaa olla lyhyt matka sinne savusaunaan !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 12:35

tuolla ei ihan naapurissa on savusauna ja pidin kyllä , toki siitä jo kulunut jotain vuosia , kun viimeksi saunottiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:37

Varmaan olin noin 7 vuotta sitten savusaunassa siskoni luona Pieksämäellä. Ihan hyvät löylyt oli vaikka nokista kylläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:39

Useita vuosia sitten Kuusamon Kitkajärven Kotasaaressa turvekattoisessa savusaunassa,jota lämmitettiin yli puol päivää,mutta oli makoisat löylyt,tykkäsin kovasti enkä ollut mustis tullessani ulos sieltä vaan putipuhdas.Tosi harvinaista herkkua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 12:40

Sitä ihanuutta olen saanut vain ihailla ulkopuolelta ja kerran päässyt ovelta kurkistamaan ja tuoksuttelemaan sen ihanaa aromia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:44

Olin lapsena savusaunassa, Kiantajärven rannalla, ja elämäni ihmetykset sain, miksi puun runko vedessä on hopean värinen, miksi joku taata höpöttää jotakin hautasaarestaan, vietin 4-7 vuotta kesäisin paikassa missä savusauna oli, karjuin kurkku suorana ilman sanoja , vannassa pesuvettä oli minulle sen jälkeen Kainuun Ämmänsaaressa , näin Turkulaisena .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 13:07

Olen käynyt monesti savusaunassa. Yleensä olen pitänyt siitä. Pehmeät löylyt ja ihana tuoksu. Viimeksi kävin viime kesänä, jolloin siellä oli hiukan enemmän savua sisällä ja minulla karvasteli silmiä kovasti. Oliko jotenkin lämmitys jäänyt kesken, vai mikä lie..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.07.2009 - 13:42

kymmeniä vuosia sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:03

Kerran kesässä tulee käytyä, menee kesäyö mukavasti menehiä muistellessa kavereiden kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:05

Heinäkuun alussa mökillä saunottiin viikko savusaunassa. Minä pidän kyllä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:25

Alkukesästä Laukaan Tupaswillassa. Samalla saatiin turvehoito... ihan kivaa, mutta huippas vähän jälkikäteen ja väsytti ihan sairaaaasti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:28

Savusaunaan en ole vielä koskaan päässyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 15:18

en muista yhtään.. mutta pidän siitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 16:08

Joskus alle parikymppisenä olin Sulkavan Tuonilahdessa hiihtolomalla. Siellä käytiin savusaunassa talon tyttärien kanssa. Olimme ihan nokisia kun sieltä tulimme, joten peseytymään jouduttiin kotona uudestaan. Tuoksu oli ihana ja kokemuksena mukava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:09

Pari vuotta sitten kylvin savusaunassa ja sain pyllyni noesta mustaksi. Ensi kuussa eli elokuussa yritän kylpeä savusaunassa taidokkaammin uudestaan.

Lempeät löylyt on savusaunassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 20:40

Kuivannolla vuosia sitten.
Normaali sauna oli muuttunut savusaunaksi.