Käytätkö rannekelloa?

Avainsanat: rannekello

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 08:40

Loppui siihen kun hankin ensimmäisen matkapuhelimeni vuonna 1995.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 08:38

En käytä , juhlatilaisuuksissa joskus, että tietää ajallaan kotiin lähteä. Minulla on rannekkeen alta iho aina vähän kostea ja tulee kutiavaa ihottumaa siksi en käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:40

Omistan kyllä rannekellon,olen saanut sen lahjaksi,kun täytin 50 vuotta,en ole sitä käyttänyt,kun patteri tyhjeni,pitäisi ostaa uusi,mutta hyvin olen tullut toimeen kännykän kellolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:44

Kyllä käytän. Olen "kellofriikki", en edes tiedä tarkkaan kuinka monta rannekelloa minulla on. Luulisin, että noin 40 - 50 kpl, kaikki toimivia.
Valitettavasti niitä voi käyttää vain yhtä kerrallaan. Sama koskee solmioita, joita innostuin keräämään ja säilyttämään jo joskus 1980-luvulta alkaen. Viimeksi laskin solmioitteni määrän joskus noin 5 vuotta sitten, silloin niitä oli n. 350 kappaletta.
Eihän tässä ole mitään järkeä eikä ainakaan kehuskelun aihetta, mutta näin on käynyt, huolimatta vaimoni jarruttelusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:54

Rannekello on osa minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:55

Rannekelloa käytän hyvin harvoin ja silloin kun käytän se useinmiten korukello.
Se on vain jäänyt pois vuosien saatossa, töissä ei voi pitää kelloa joten helposti tottunut olemaan ilman.
Korukelloja minulla on viisi, yksi ei toimi. Siirsin viisarit osoittamaan kahteen, se kello ranteessa puariin, oon aina ajoissa kotona ... ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 09:01

Kaikki rannekelloni ovat joko rikki tai niistä on patterit loppu, joten tällä hetkellä en käytä, ja hyvin olen ajan kanssa tullut toimeen. Koska kännykkä kulkee aina mukana, niin siitä voi tarkistaa ajan, jos sen tietäminen on tärkeää. Olen paljon kotona, joten täällä näen kellon seinäkelloista. Autonikin kello näyttää mitä sattuu, mutta ajelen niin vähän, että silläkään ei ole merkitystä. Kun ei ole sopinut mitään tapaamisia, niin kellollakaan ei ole merkitystä. Herättyäni katson, paljonko kello on ja sitten se saa jäädä. Rannekelloa täytyy myös ottaa usein pois kädestä, sekin on hankalaa. Mutta kyllä aikomukseni silti on hankkia noihin sammuneisiin kelloihin uudet patterit. Lentomatkoilla on mukavaa, kun voi katsoa kellosta, milloin ollaan perillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 09:31

ulos lähtiessä laitan jonkun kellon ranteeseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2009 - 09:37

Kelloni kävivät oikeassa ranteessa siihen asti kunnes sain ensimmäisen kännykän joka näytti mitä tiuku vislas. Pöytälaatikossa kellot ovat jo vetäneet viimeiset henkosensa kauan sitten. Löytyy sieltä ihan ensimmäinen kellonikin. Vuonna 1973 saatu. Mutta se toimii edelleenkin kun vain vetää virtaa siihen. Taitaa olla Leijona-merkkinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 09:38

En, kännykässä on kello.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 09:58

Kyllä minulla on kaksi rannekelloa mutta kotona en käytä niitä. Ja tuo toinen on kyllä korukello jossa on kiviä.aina en muista laittaa ranteeseen jos lähden jonnekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2009 - 10:28

Hyvin harvoin nykyään. Tuskin on patterissa enää virtaskaa. Puhelin on melkein joka paikassa mukana, niin siitä näkee ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:00

rannekellon käyttö loppui kans siihen kun sain ekan kännyn ja siinä olli sitten kello, nykyisessäkin kännys on analokinenkello isoin viisarein , jot näen hyvin vaikkei oiskaan laseipääs....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:06

Työaikana pakko käyttää(puhelin ns.kielletty),silloin melkein aina yks suurikokoinen Swatch rannekello,jota ei tarvitse poistaa suihkuun eikä saunaan,uimassakin toimii tosin duunissa ei uida.Nostalgisistä syistä korjautin yli 30v vanhan OmegaDynamicin,vika vain,että on ns.selfwinding model,ei parane unohtaa makaamaan ja vapaalla ollessa en halua kelloa käyttää lainkaan ja puhelin helppo unohtaa ;-).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:11

Arkisin minulla siintää tuossa ranteessa pinkki dolce&gabbanan kello. Juhlissa tai muissa vastaavissa tilaisuuksissa metallin värinen kello, joka ajaa ikäänkuin rannekorunkin asemaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:30

En käytä. Haluaisin tosin sellaisen joka toimittaisi samalla korun virkaa ranteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:22

en käytä kuin erikoistilanteessa.. ja sitten kun käytän harmittaa, kun ei käytä aina, ranteeseen on niin paljon helpompi vilkaista kelloa kuin kaivaa kännykkä jostakin, mutta ei menaa enää muistaa käyttää kelloa siis:

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.07.2009 - 13:46

en ole käyttänyt kymmeniin vuosiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 14:09

En käytä, kännykässä on kello.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 15:22

käytän.. mulla on kaksi, toinen hienompi ja toinen sellanen mihin kuuluu sykevyökin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 15:47

En käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 20:57

En osaa yhtään pitää rannekelloa, joskus ala-asteella viimeksi minulla oli rannekello.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2009 - 22:47

En osaisi ilman rannekelloa olla.. Aina kädessä,mutta pakko ottaa pois saunaan mennessä ja suihkuun kun menen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 17:14

olin viisitoista vuotta käyttämättä ja sitten aloitin uudestaan, viimeiset kymmenen vuotta ranteessani on ollut Seikon eco drive, ei tartte vedellä eikä lopu patterit ....