Muistuuko Kontti -salakieli mieleen ?

Kona mintti koolen luntti, kotta antti ko sentti kon antti koin näntti ! Konko ontti koikein ontti ?

Lisätty: 28.07.2009 - 23:03

andek jees !!
kost juntti kodotin ontti, kotta entti kosasinko ontti kojatella antti koikein ontti !!

Avainsanat: kontti salakieli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.07.2009 - 22:57

En koskaan oppinut moista salakieltä. Kehiteltiin tyttöjen kanssa ihan oma, jota pojat eivät tajunneet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 23:00

Kolautuu pantti koeleen mintti, kon kuntti kohän väntti koonaa trentti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 23:01

Olen käynyt niin lyhyen oppimäärän ettei ehtineet moista murretta opettamaan. Eikä kaveritkaan oikein tainneet osata kun en pahemmin kuullut kenenkään sitä yrittäneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 23:29

Kyllä muistan kontti-kielen,mutta meillä stadissa puhuttiin vedenkieltä:Vemmärrätkö yde venä side vetä mide vehun pude?Vietysti tide venä side vejuut tade vetä mide venä mide vehun pude...ym.viksua ja vilmaattista niinku esmerkiks.Monta kertaa naurettiin kavereiden kanssa,et oltais jossain ulkomailla kuppilan pöydän ääressä ja kaikki puhuttais vedekieltä;luultavasti kukaan ei ymmärtäis hölkäsen pöläystä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 23:39

koo juntti kovin hyntti koistuu muntti, koitantti kotsintti koi intti.Koita öntti!

Lähteet:
Korjala tantti kotaisin tantti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 00:16

Olen kuullut mutta sananmuunnokset on aina ollut mieleeni. Tossa naapurissakin aina kunnollinen tullimies pyytää nurkuen passia tai hellan kulmalla kuivattua velliä ja junassa lämmitellään käsia junan muurissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.07.2009 - 02:13

salakirjoitusta olen kyllä harrastellut lapsuudessa ystävieni kanssa, en salakieltä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 02:15

Savossa oma salakieli:

Savolainen McDonaldsilla

- Ja mitäs teille?
- Mitteepä tässä, kiitos vuan kysymästä.

- Tarkoitan siis, mitä te syötte?
- Purkkoo, tästä on kyllä jo maku männy.

- Mutta mitä te tilaatte nyt?
- Savon Sanomia ja Aku Ankkoo, mutta nyt ottasin hampurilaesen.

- Selvä. Ja minkähän hampurilaisen?
- No eikös se ou se systeemi, jossa on pihvi ja kaks kuorta.Pitäisj se teijän tiällä tietee.

- Syötkö täällä?
- Sillon tällön harvakseltaan.
- Öh... siis syötkö täällä nyt tällä hetkellä?
- Purkkoo vuan eilleen, mutta maku, se on kyllä jo männy.

- Puhun tilaamastasi hampurilaisesta. Tuleeko se mukaan?
- Kah, jos se vuan tahtoo.

- Siis otatko mukaan?
- Tule vuan jos haluat.

- Selkeä kysymys: syötkö tilaamasi ruoan täällä?
- Onko siellä tilloo? Uattelin kyllä että tuolla pöyvässä...

- Hyvä on. Saako laittaa kaikki mausteet?
- Jos ne vuan mahtuu, vähä kyllä eppäilen.

- Eli: kaikkia mausteita vai ei kaikkia mausteita?
- Joo... mutta kanelin suap jättee poikkeen.

- Eipä sitä kyllä yleensä... no, kaikkia muita saa siis panna?
- No sehä olj muute aeka suora ja hävytön kysymys, hävetkee nyt vähäsen.

- Voi helvetti teidän kanssa!!
- Vai niin, jotta tällasta palvelluu. Taijanpa sitte jättee
tilloomata ja hakkee torilta muikkukukon........!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 06:48

Kovaa hyntti koumenta huntti.Konempi entti kohuttiin puntti kokin mentti koden ventti koeltä kintti,koten kuntti Kote panttikin.Kolen ontti kodesta stantti konäkin mintti.Kotto hintti koohän täntti kon ontti kommetin hentti koukaa hantti!Kohtee läntti koivä päntti kokavasti muntti koyntiin päntti.Kootos kintti kootä sintti konulle sintti.Konikohan mentti komä täntti kot nyntti kohan intti koikein ontti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:55

Koistuu muntti kolla kyntti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 09:24

PateT on Stadista mutta minäpä olenkin Helsingistä (Taka-Töölöstä) ja meilläpäin puhuttiin viti-kieltä: Otivisaatko sitivinä sitvitä vitivielä ? Mitivinä otivisaan sitivitä itivikuisetivisti.
Onko muita napsulaisia jotka osaisivat viti-kieltä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:17

Kolla kyntti koistuu mintti, koeleen mintti. Koytän kantti koskus jontti kostavien kanssa yntti kota täntti koelta kintti koruilu pintti koelessä mintti =) Myös ii-kieli luonnistuu. Mini isiin pihi i titikin kiilti kiin imii kiiltini.