Minkä nimen olisitte antaneet itsellenne, jos olisi silloin joskus saanut itse päättää?

Lisätty: 29.07.2009 - 11:21

Vastaan myös itse tähän. Hmm.. Minulla on vuosien varrella tullut päähän monia nimiä kuten: Marjaana, Angelina, Anna, Christine, Nectarina etc. Omaan nimeenikin olen kyllä tyytyväinen =) Kiitos isipapan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2009 - 09:16

Olipas hauska kysymys ! Oikein täytyy miettiä. Minäkään en ole koskaan pitänyt nimestäni Marjatta. Siinä on jotain tätimäistä, ja minä en halua olla tätimäinen, en en en! Olisin halunnut jonkun kansainvälisemmän nimen, kuten Magaretha tai Elisabeth. Tai edes Katariina. Ensimmäinen nimeni on Katri. Sitä käytän salanimenäni. Kukaan ei tunne minua sillä nimellä. Eräs tuttavani kutsuu minua sillä nimellä, sillä hänestä se on hyvä nimi minulle. Mutta en aio muuttaa etunimeäni, sillä siitä on tullut osa identiteettiäni. Ehkä olen jo tuollainen tätimäinen, mitä niin kovasti vastustan. Sukunimenikin voisin muuttaa, äitini otti käyttöön tyttönimensä täytettyään 90 vuotta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 22:41

Eipä silloin ollut nimistä ja muustakaan tietoa. Olen tyytyväinen mitä olen tottunut kantamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 22:45

Oisin halunnut olla Ilona,koska olen aikausein iloninen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.07.2009 - 22:54

Ehkä Kristiina olisi sopinut hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 23:03

Olen aina ollut tyytyväinen nimeeni, siitäkin huolimatta kenen kaima minusta tehtiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 23:16

Olen inhonnut nimeäni aina.
Nimi tuo mieleen tumman polkkatukkaisen pullalta tuoksuvan pullukan, joka on hiton lapsellinen.
Juu, eli Ulla. Olen kaukana siitä pullukasta. Olisin mieluiten Helena.

Onneksi minua nykyään sanotaan Ulpuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 23:18

Johanna olisin halunnut olla. No myöhemmin ajattelin että nimi kun nimi menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.07.2009 - 02:14

Asta,Ilona,Jemina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 02:31

En ole pitänyt koskaan nimestäni ja vaihtaisin sen vaikka Jariksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 05:53

Joku kansainvälinen ehkä? Lothar Mandrake?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 06:41

Minä olen nimeeni ollut tyytyväinen, jos itse jonkun nimen olisin saanut valita niin Marina ja siskolleni Kitinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:32

Joku ei niin yleinen nimi olisi ollut enemmän mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:39

Ai jos olisin 4 kk vanhana saanut päättää?
Tuskin mitään, olisin varmaan täysin nimetön anonyymi.
Oma nimi on ihan hyvä nykyisellään, ei liian yleinen mutta kalenterista löytyy.
Tänä vuonna ko. nimen on saanut vasta 8 suomalaista ja reilun sadan vuoden aikana 9300 joten ei kovin paljon, Liisoja on yli 100'000...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 08:56

Matvei I Homer Bernadotte

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 10:03

Jonkun lyhyemmän ei ihan näin pitkää. mutta en kyllä tiedä minkä jonku kauniin nimen kait.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 15:25

Maya Shiloh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2009 - 17:39

en ole koskaan älynyt valittaa tuosta annetustakaan, hyvin on kelvannut, jos olisin silloi aikanaan saanut itse valita, se varmaan olisi ollut Ö Ööö