X
Kysytty: 28.07.2009 - 15:30

Mitä hedelmäsalaattiin tulee?

Avainsanat: hedelmäsalaatti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 16:03

Vain mielikuvistus taitaa olla rajana noiden hedelmien suhteen. Ja omat makutottumukset erilaisten hedelmien suhteen. Ja mitä tuon Matvein vastaukseen tulee, niin: Ei tule kärpäsiä jos teet sen kannelliseen astiaan, tai peität avoimen vaikka tuorekelmulla.

Kysyjän kommentti

Kiitos! Hyvää oli =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 15:33

kärpäsiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 15:34

Hedelmiä makusi mukaan, tuoreita ja tölkistä, miten vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 15:34

täällä aika monta erilaista hedelmäsalaatin reseptiä:
www.kotikokki.net/reseptit/n...mäsalaatti

tai helpoin tapa ostaa valmis purkki kaupasta, ellei ole aikaa pilkkoa hedelmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 15:44

osta vaikka tropik hedelmäpurkki ja lisää sen joukkoon kulhoon :
banaania
omenaa
kiiviä
apelsiiniä
viinirypäleitä
pilko nuo pieniksi , mielummin tasakokoisiksi ja laita ne sitten sinne kulhoon, anna vetäytyä kylmässä vähän aikaa ja tarjoile vaniljajäätelön tai kermavahdon kera kauniista annosmaljasta tai jälkiruoka maljoista...voit laittaa ne myöskin coctail tai viinilasiin ...ensin salaatti päälle kermavahto tai jäätelönokare ja sinne viereen sitten salaatti...ja ei sitten muuta , kuin syömään...:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.07.2009 - 16:20

Melkein mikä tahansa hedelmä sopii hedelmäsalaattiin. Mitä useampi laatu sen parempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 16:33

Banaania,ananasta, purkkimandariineja, mangoa, persikkaa, kiiviä.
Nams

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 17:29

Äitini teki hedelmäsalaattia, johon tuli purkkiananasta (renkaita/lohkoja), vihreää omenaa, tuoretta appelsiinia, siemenettömiä viinirypäleitä, persikkaa purkista, vesimelonia, ja kaikki nämä pienemmiksi palasiksi lohkottuna (siemenkodat poistettuna), ja päälle hän saattoi kaataa tämän persikkapurkin sokeriliemen. Syötiin muksuna joko sellasenaan tai vaniljajäätelön kanssa. Itekin olen tätä hänen perinteistä ohjettaan noudattanu ja hyvää on ollunna:)

Lisätty: 28.07.2009 - 19:15

P.s. hedelmäsalaattia ei tarvitse huuhtoa:)

Lisätty: 29.07.2009 - 19:01

Näin se muisti heittelee miulkin nyt kun kuin tuo ssatun vastauksen, tuli elävänä kuvana silmieni eteen, jot olihan siin punasii kirsikoitkin ja päärynän palasii:)

Lähteet:
Vanha äitein vanhan ajan perinteinen ohje....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 18:11

Toukkia, jos salaattia ei huuhdota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 20:02

Mieluummin tuoreista hedelmistä kuin purkista,joka lilluja paloja äitelässä sokeriliemessä.Mitä kukkarosi antaa myöten;ananasta,mangoa,papaijaa ja muita hyvin varustetun hedelmätiskin eksoottisia hetelmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 20:50

Söin prjantaina Valkeakoskella vietnamilaista hedelmäsalaattia,kahta sisälsi ja jäitä,erinomaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:35

Turkulaista hedelmää ja oliivia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 22:30

omenaa, persikkaa, banaania, kirsikkaa, päärynää vaikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 12:11

Mansikkaa,banaania,persikkaa,päärynää,ananasta,marjoja,appelsiinia.