Monta keittokirjaa omistat,ja teetkö niitten ohjeitten avullla ruokia?

Minulla on kolme keittokirjaa,joskus katson niistä ohjeita.

Avainsanat: rakkaudella ruokaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 13:40

niitä on paljon, en ole edes laskenut ja kokoajan kerään lisää.
paljon on myös omatekemiä vihkosia johon olen koonnut lehdistä ja maitopurkeista ja missä nyt reseptejä onkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 13:30

Lukuisia,italialaista,thaikkuruokaa ja Jamien keittokirjoja,nappaan joskus reseptin tai kaks,teen sen mukaan ekan kerran ja sen jälkeen "sovellan",yleensä.Jamielta löytyy aika erinomaisia ohjeita,mutta huomasin kerran et niitä on myös noudatettava;tein ystäville chili con carnea,mulla oli kauniita pieniä chilejä.innostuin niitä laittamaan sekaan 8(-9(ohje sanoi 2-3)ja tuli aika tulista.Yks ystävä ei voinut syödä,hällä limakalvot suussa niin herkät eli melkein pilasin ruuan :-(.Ohjeet kunniaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 13:31

Minulla on todella todella monia keittokirjoja, en edes viitsi laskea.
ja välillä kyllä, teen ruokia niiden avulla, jotain uutta ja hyvää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 13:49

on niitä ihan kauheesti tullut tuolta maailmalta, mutta kakkein rakas on karjalaisten keittokirja , jota selailen mielelläni ...ja nuo ikivanhat keittokirjat ovat mielenkiintoisia myöskin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 13:56

Aika monta, matkoilta on ostanut useita. Eniten käytän Kreikkalaista keittokirjaa. Lapselleni olen ostanut mm. Tottatouille, karvisen ja Aku Ankan keittokirjan ja niistä olemme yhdessä löytäneet monta oivallista ruoka- ja leivontareseptiä.
Jos nopeasti tarvitsen jonkun ruokaohjeen, yleensä googletan sen. Miehen kanssa kokeillaan usein lehdissä olevia ohjeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 14:17

Minulla on muutama keittokirja, mutta harvoin tulee niistä katsottua ohjeita. Olen eräänlainen ruokataiteilija, teen ruokaa niistä aineksista, mitä sattuu kaapista löytymään. Syöty on nekin sörsselit. Enkä jaksaisi mitään monimutkaisuuksia väsätäkään. Laiska kun olen perusluonteeltani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 14:26

Minulla oli iso pahvilaatikollinen keittokirjoja, jos jonkinlaisia. 2 keittokirjaa säilytin tunnearvon vuoksi, loput annoin naapurintytölle muuton yhteydessä, hän meni jonnekkin soppakouluun ja oli iloinen saadessan kirjat.
ellen tiedä jotain reseptiä ja mitä ei löydy niistä parista kirjasta, katson netistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 15:37

Muutaman, tosin paria tiettyä tulee kuitenkin lähinnä katsottua... ja netistä löytyy paljon hyviä, uusia reseptejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 15:40

Ei niinkään keittokirjoja, mutta leikkeitä. Ne olen sitten lajitellut lajeittain minigrippusseihin ja laittanut kellarinoven sisäpuolella olevaan piikkiin. Kun sitten olen saanut ahaa-elämyksen, käyn nappaamassa sieltä pussin ja vilkaisen sisältöä. Teen kuitenkin sovellettuja ruokia, joten ei niissä ohjeet paljoa auta.
Tulostelen lisäksi ruokaohjelmien nettisivuilta mielenkiintoisimmat, joista joitakin olen kokeillut, sekä täältä napsulaisten laittamia ohjeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.07.2009 - 15:40

Äkkiseltään laskettuna kahdeksan näkyy olevan. Muutaman kerran vuodessa katson jotain ohjetta, mutta aika turhia ovat. Kun ei yhdelle laittaessa tarvitse reseptejä katsella, kun useimmiten toistuu samat ruoat samoilla metodeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 18:57

on niitä 5 kpl mutta eipä juuri tule käytettyä.. ruuat tulee ulkomuistista tehtyä ja aika paljon tulee pyöriteltyä samoja.. esim tänään uusia perunota ja silliä ja huomenna silliä ja uusiaperunoita:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 19:22

Kolme on, viimeisin niistä jamie oliverin keittokirja, jonka sain yhdeltä arkkitehdiltä. joitain reseptejä tulee joskus katsottua, mutta aika harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 20:56

Vähän yli kaksikymmentä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 10:50

Yhden ison ja muutaman pienemmän. Harvemmin katson niistä ohjeita. joskus jos haluan vaihteluita ruokiin niin sit katson niistä.