Mitä teille merkitsee olla työssä? Miten tärkeää teille on ansaita omat rahanne? Pärjätä omillanne?

Lisätty: 28.07.2009 - 08:52

Olen itse ollut työttömänä useamman kerran elämäni aikana, minä koen sen niin, etten ole "hyödyllinen". Tavallaan olen kokenut itseni huonommaksi... En halua elää tuilla vaan ansaita omat rahani joilla voin sitten tehdä mitä haluan, kuten matkustaa (tosin siihenkään ei ole usein varaa).

Avainsanat: työ

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 09:38

Itselläni töistä poissaolo juuri nyt on oma valinta perhesyiden takia.
Olen kerinnyt siellä olemaan vuosia ja ehdin vielä tulevaisuudessakin.
Jos en olisi koskaan edes päässyt työelämään mukaan,
saattaisin ajatella noin, nyt en ole koskaan kokenut tuollaista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 09:11

minulla oli maailman ihanimmat työpaikat, mutta sitten kävi niin , jotta leikaus epäonnistui ja terveys meni, monta vuotta itkin , kun jäin kotiin silloin kun mieheni lähti töihin ja jäin kipuineni kotiin, tunsin myöskin itseni toisen luokan kansalaiseksi, hyödyttömäksi mitään aikaan saamattomaksi ym.. kun ihan olin pohjalla alkoi paraneminen mielelleni ja ajattelin , jotta se lääkäri joka leikkas minut, on täysin syypää siihen mikä olen nyt , en itse... nyt pärjään kipuineni ja olen alkanut hyväksymään myöskin sairauteni, joten elämäni on nykyisn aurinkoisemapaa ja mielekkäämpää, myöskin olen päässyt irti yrityksestäni, en kaipaa, kuin niitä hauskoja hetkiä asiakkiden kanssa.... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 09:12

Työ on tärkeä osa elämää. Tärkeää on ansaita itse oma elantonsa ja pärjätä omillaan niin, ettei ole kenenkään toisen tilipussin varassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 10:04

Omasta palkasta voi hyvällä omallatunnolla törsätä mitä jää törsättäväksi kun ensin on kaikki muuttuvat kulut hoitanut pois. Aina olen omilla joutunut pärjäämään, välillä pankinjohtaja on auttanut kiperimmissä paikoissa. Korot tuo ryökäle siitäkin hyvyydestä on vaatinut palkakseen, mutta parempi niin kuin ei mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.07.2009 - 10:11

Työttömänä tässä on joutunut ikärasismin takia olemaan jo vuosikausia. Elää kituuttaa sitä Kelankin korvauksilla, mutta se on tosi kituuttamista. Ei tule mieleenkään, että matkustaisi johonkin, koska rahaa ei yksinkertaisesti ole. Mutta mieluummin minäkin töissä olisin ollut nämä vuodet. Varsinkin kun ei ole perheessä muita kuin minä. Jos olisikin mies, niin mieluusti hänen tuloillaan elelisin mikäli niistä minulle mitään heruisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 10:24

Äitini sai minut jo aikoinaan ymmärtämään sen, että naisen on kouluttauduttava niin pitkälle, että pystyy elättämään itsensä ja myös vaikka perheensä. Tämä ohjenuorana olen selvinnyt elämässäni kohtuullisen hyvin. Olen itse asiassa joutunutkin juuri siihen, että minun tuloni ovat olleet ne perheen tulot. Onneksi en ole pahemmin sairastellut ja olen vieläpä päässyt terveenä eläkkeelle. Minua on onnistanut, sillä kun katselen ympärilleni, niin monella eivät ole asiat yhtä hyvin. Työttömänä en ole koskaan ollut, sillä ammattini on sellainen, että sitä eivät maailmantalouden suhdanteet paljoa heiluttele. Olen ammatissani laittanut "kaiken likoon", joten nyt saan sitten toipua ja levätä työn rasituksista. Helpommallakin olisin selvinnyt ehkä joten kuten, mutta nyt työni raskaus hyvittyy eläkkeessäni, joka on ihan riittävä normaaliin elämiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 10:27

ei mitään, rakastan elää yhteiskunnan tuilla. tykkään siitä että jotkut toiset maksaa elämiseni minun tekemättä mitään :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 10:50

Eipä ole nyt töitä minulla kaan. kun ei ole nyt hoitolapsia tarjolla. olen yksityinen hoitaja. välillä on lapsia ollut mutta ei nyt ole. Mutta onneksi asuntolaina saatiin maksettua alku vuodesta et ei enää tarvi sitä lyhennellä eli maksella pois. autolainaa on vielä vähän jäljellä mutta se ei ole niin suuri. jos rupeaa remonttia tekemään voi olla että joutuu lainaa siihen ottamaan. hyvä että on edes toisella töitä.kyllä se joskus on ikävää kun ei ole työtä. mutta meillä on yhteinen tili onneksi josta voimme kumpikin käyttää tarpeeseen rahaa.tekisin työtä jos sitä olis. mutta ei ole tällä hetkellä. tyydyn nyt tähän hetkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 12:01

eilen tuli hieno dokumentti tv ssä alkasukaskanojen elämästä. Yksi kylänviisas pyöritteli kahviherneen jyviä kulhossa ja sanoi " tässä on kultaa" Rahalla ja metallilla ei tee mitään jos ei ole ruokaa..ja totta. eli jos ei ole ruokaa mitä ostaa niin tavaralla ja paksulla lopsalla ei tee mitään. Työssä käydään, että saa ruokaa. Myös mielekäs työ on virkist'ävää ihmiselle ja tarpeellista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 13:33

Hyvin tärkeää on. vaikkakiin kyllä minä voisin olla kotosallakin kun mies "toisi ruuan pöytään" jos mies niin vain haluaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 13:34

Oma napa lähinnä eli ruokaa(rahnaa) elämiseen ja sitä kautta mielekästä oloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 17:28

Tässä olen kesätöissä ja oli viikonloppu+ kaksi päivää vuosilomaa: Oli niin maan tylsää, kaipasin olla töissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 18:39

Työttömänä olen ollut vain 2kk elämäni aikana ja sekin tuntui olevan liikaa !!
Toimeentulon lisäksi työ on miulle eräänlainen terapia muoto.
Mukava käydä töissä ja olla ihmisten kanssa tekemisissä.
Kotona höperöityy =))
Lomakin on mukavaa akkujen laatamis aikaa.
Joskus kun olisi sellainen tilanne, että voisi tehdä töitä silloin kun siltä tuntuu ja loppuajat lomailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:43

Ei mitään sillä hyffeä saa enemmän muualta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 22:02

En ole pummi, vaan haluan tehdä oman osani yhteiskunnan hyväksi.
Eipä taitaisi sossu mitään tililleni siirtää joten paras jatkaa kiltisti työssä.

Lähteet:
kasvatus koulutus