Ostin tänään(eilen)elämäni ekat pensasmustikat torilta,mutta ovatpa hyviä,suuria mollukoita ja mehukkaita!Ovatko napsut herku-

telleet niillä metsämustikan sijasta?Kun ei pääse metsään täältä stadista kovin helposti.Kysymykseen voi tietty vastata vain EI...mutta miksi vaivautua edes sitä tekemään?

Avainsanat: pensasmustikat mehukkaita suuria hyviä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 18:50

On tullut syötyä. Meillä töissä tehdään pensasmustikasta muffinsseja, leivoksia, juustotortun päälle ohut kerros mustikkahilloa ja sit pensasmustikkaa iso röykkiö ja kiille päälle. NAM NAM ompa HYVÄÄ !!
Pensasmustikka ei niin voimakasmakuinen, eikä värjää suuta siniseksi =))

Kysyjän kommentti

Niin ovatkiin,meinaan ens kaudella istuttaa muutaman pensaan,pitääs tutkia viihtyvätkö kasvimaan olosuhteissa tai onko metsämainen maasto parempi.Hyviä olivat mokomat!
Hieno homma,perjantaina pääsen torille tarkastamaan p-mustikka tilanteen,Huraa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 01:16

Silloin kun rakensin ensimmäisen omakotitaloni istutin tontilleni pensasmustikoita ja karhunvatukoita ja molemmat ovat erinomaisia, hyviä, isoja ja terveellisiä ( sisältävät vitamiineja ) marjoja. Molemmat vaativat mielellään metsäisen tontin menestymisen kannalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 01:57

Kyllä olen maistellut pensasmustikoita, hyviähän ne oli, vaikkakin metsästä itsepoimitut seläntappajamustikat silti parhaita :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 07:20

Minäkin olen saanut maistaa pensasmustikkaa,hyviä olivat,mut parempia ovat,seläntappomustikat kuten Eme sanoo osuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 08:21

Olen silmäillyt torilla käydessäni pensasmustikoita, isoja mollukoita. Mutta kuulin sivukorvalla keskustelusta pätkän, etteivät ole niin makeita ja maukkaita kuin metsämustikat kotimaiset.
En ole maistanut, mutta täytyyhän jokupäivä ropponen ostaa,
vaikka kyllä metsästä aion itse poimia mustikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 08:25

Yritin kasvattaa pensasmustikkaa omalla pihamaalla vaan olivat niin kituliaita, että kaivoin ne pois maasta. Satoa tuli muutaman marjan verran/pensas ja makoisalta maistuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 08:27

olen maistanut ja itsekkin ajatellut, jotta istuttaisin sellaisen pensaan, vaikka meillä on kyllä tässä tuota metsää ympärillä, itse kun en voi noita kyykky mustikoita paljoa poimia, niin ois pensaasta siten helpompaa niit sit kerätä, mietin vain , et pitääkös niitäkin olla 2 kpl jotta tulee satoa.... tietääkös joku.. ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 08:39

Ne on todella hyviä! Ostin viime kesänä eka kertaa ja tänä vuonna jätän mansikat väliin, kun aion ostaa pensasmustikoita enemmän. Ne säilyttävät makunsa pakkasessakin hyvin!!

Lisätty: 28.07.2009 - 08:40

Ciby, olen kuullut ettei yksi pensas riitä vaan niitä pitää olla kaksi...

Lisätty: 28.07.2009 - 12:36

Minä teen piirakan metsämustikoista, pensasmustikoita syön mielellään sellaisenaan tai lisään puuroon.
Kuka tykkää mistäkin ja mitenkin on tietysti makuasia :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 09:35

Tuttava poimi juuri 7 litraa ja sitten ei mahtunut enää astiaan,
etsi sieniä mutta löysi mustikkaplantaasin.
Siis nuo oli ihan niitä metsämustikoita, mutta hyviä nekin, sain litran häneltä.
Tänä kesänä en ole tuota viljeltyä vielä maistanut - tiedän kyllä maun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.07.2009 - 09:54

En muista olenko maistanut niitä, mutta ainakin olen kuullut että eivät ole metsämustikan veroisia. Yhdet soppamarjat tai piirakkamarjat pitäisi mennä tuolta metsästä hakemaan, mutta tämä kuumuus ja hyttyset ovat toistaiseksi pitäneet minut pois marjan keruusta. Ootellaan, josko tulisi sellaiset ilmat että metsässäkin viihtyisi mättään äärellä. Tosin voi käydä niin, ettei siellä ole mitään jäljellä kun sinne lopulta menen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 10:25

Hyviä ovat,mutta ei luonnonmarjoja mikään voita.Pätee muihinkin marjoihin,vadelmiin ja mansikoi
hin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 11:10

Ostin torilta viime viikolla pari litraa pensasmustikoita ja leivoin piirakan.
Maku on parempi metsämustikoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 13:46

En muistaakseni ole koskaan ostanut, enkö maistanutkaan niitä Täytyykin puhua meidän perheen vihervastaavalle, että hankkii niitä meidän tontillemme kasvamaan. Viinimarjoja onkin jo joka lajia ja paljon. Kohta alkaa mehujen keittäminen. Pakastaa en voi enää mitään, sillä pakastimet ovat täynnä kaikenlaista saunavihdoista alkaen. Mutta mehuja voin vielä tehdä, ja laitan niihin Atamonia, ja vien pojan kylmiöön. Sieltä sitten haen, jos tarvitsen. Saavat kyllä juodakin, en itse niin välitä noista sokerimehuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 15:17

ostin Nykistä sellasia isoja mustikoita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:39

Omia vedän naamaa ja jos ei riitä niin naapurin silloin kun ei ole paikalla.