Kuinka monella Napsulaisella on sammutuspeite jossain käyttövalmiina?

Alkusammutus joko tukahdutus tai sammutin

Avainsanat: tv tai rasva tai jokin yllättämätön tulen karkaaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 08:27

Taidan olla vähän ylivarovainen. Meillä on mökilläkin 3 sammutuspeittoa. Kaupungissa on keittiössä 2 sammutuspeittoa. Palovaroitin on jokaisessa huoneessa, poislukien keittiö, wc ja kylpyhuone.
Lisäksi 2 jauhesammutinta mökillä ja 2 kpl kotona ja 1 kpl autossa...
Näin nimittäin nuorena palokuntalaisena aika monta pahaa tulipaloa, jotka olisi voitu sammuttaa alkuunsa sopivalla alkusammuttimella.

Kysyjän kommentti

Hyvä! Koskaan i voi olla ylivarovainen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2009 - 00:03

Osaan,osaan!Mulla on keittiössä kaapiston ovessa koukussa(sisäpuolella),onneksi ei ole kertaakaan käytetty;olisis painajainen puutalossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 00:06

Eipä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 00:07

Kyllä on saamutus peitto ja vaahtosammutin nyös. Ova eteisessä mistä saa helposti mukaan..
Toivon mukaan ei tarvitse ikinä käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 00:12

Kiitos kysymästä, laittelin tuossa päivällä pihanpuolta kuntoon, yksi kuudenkilon tarkistettu jauhesammutin yhteenkulmaan ja toiseen toimiva sankoruisku! Grillin lähelle "oikeankokoinen" sammutuspeite, eiköhän kämppä pala poissaollessani? Sisällä on 6 kilon halonsammutin, kaikki ammattimiehet tietävät halonin tehon, kolme savuvaroitinta ja jälkivalaisevat poistumistie-nuolet. Mahtaa palonsyyntutkija, jos palo syttyisi, ihmetellä, mikä jokelan pelle täällä asui. Tää ei ole kusetus, olen ollut tilanteessa, jossa parin sekunnin sisällä piti toimia, pelastin koko kesämökkini sen syttyessä salamaniskusta tuleen, silläkertaa selvisin huovalla, tuskin aina käy näin hyvä tuuri! Miksi huopa? Miksei vettä? Siksi, että salama iski mittaritauluun ja sinne ei parane vettä heittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 00:44

Ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 01:58

Ei ole, vaikka olisi ollut sellaisesta käyttöäkin kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 06:51

Meillä on sammutuspeite eteisessä naulakon naulassa, on näkösällä ja helposti otettavissa jos tarvitsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 06:52

Mökillä on leivinuunin vieressä.Varoittimet on,sekä kaupungissa että maalla.Lakikin sen vaatii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 06:56

Kyllä on sammutuspeite asianmukaisella paikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 07:24

Ei meillä sellaista ole,kyllä se olla pitäisi.Pitää ottaa asia puheeksi ja sitten teoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 08:23

Ei ola sammutuspeitettä, eikä jauhesammutinta. Palovaroitin kylläkin on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 08:26

Sammustuspeite löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 08:42

kyllä peitteitä on tuossa ovevieressä peitto sekä saunamökin ovenvieressä on peitto, nyt pitää sellainen sammuttimen lisäksi ostaa tuohon kesäkeittimen viereenkin... kodassa on myöskin...sammuttimia onkin joka paikassa myöskin..isoja ja pieniä jauhesammuttimia ovat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 09:26

Kyllä se on tuossa hellan vieressä ja näyttää olevan kokoa 120cm x 180cm.
Päällä lukee myös valmistajan puolesta varmuudenvuoksi hätänumero:112.
Kidde, made in Finland.

Lähteet:
www.kidde.fi/utcfs/Templates...38,00.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.07.2009 - 09:35

Taidan olla tosi mäntti kun en ole hankkinut sammutuspeitettä. On täällä niin monta kertaa savunnut kodinkoneet (tv, pesukone, radio, pöytälamppu), että tuurilla olen kai selvinnyt ilman pahempia haavereita. Oliskohan jo aika hankkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 09:57

Omatekoisen siivouskaapin seinällä roikkuu yksi. Ja yksi on takakontissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 10:59

tuollahan se eteisen kaapissa. onneksi ei ole tarvinut käyttää.
noin kolme vuotta sitten ostin sammutuspeitteen kun tulivat ovelle myymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 11:04

ei ole sammutuspeitettä. Vaan tavallinen lattia matto tarvittaessa lattialta siepataan.Olis hyvä kyllä olla. koskaan ei voi tietää milloin palovaroittimet huutaa, et nyt on tuli irti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 12:05

On * nostaa käden*. Keittiössä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 12:06

Köökin vieressä on yksi
ja TV : n vieressä on toinen
Ne on oven takana ei muuta kun narusta vetää niin on käyttö valmiita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 13:51

Eipä ole sammutinpeitteitä, mutta enpä kyllä keittelekään mitään rasvoilla. Jauhesaamutin taitaa olla vintinportaissa, mutta sekin on huoltamaton, joten olisikohan siitä mitään apua tositilanteessa. Jos meidän talossa tulisi tulipalo, niin ulos olisi juostava kiireesti, sillä tämä on purua ja lautaa, joten iloinen liekki siitä syntyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 15:17

itseasiassa en tiedä.. mut kai jossain on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 17:27

Ei valitettavasti ole, mutta olen harkinnut hankituttamista. Autooni asensin itse tässä vähän aikaa sitten sammuttimen tyhjään vararengaskoteloon siinä tavaratilan alla.