Tiesitkö,että Turkki ottanut su 19.7.2009 voimaan tiukan tupakkalain,en olis uskonut"tupakoi kuin turkkilainen"muttei kiroile!!

blogit.taloussanomat.fi/istanbul/
taloussanomien kirjeenvaihtajan blogista

Avainsanat: turkin tupakkalaki tiukka!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 02:03

Enpä tiennyt, on tämä kumma kun tuntuu että tupakointi on kohta pahempi synti kun terrorismi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 23:05

onnekseni olen lopettanut tupakoinnin runsas 9 v. sitten.
mutta ahtaalle joutuvat tupakkamiehet ja naiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.07.2009 - 23:25

En tiennyt, mutta tuskin noin tiukkana onnistuu heti. Mutta kun muutamat sakot on ottanut, niin eiköhän mene perille uudet määräykset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 23:35

Turkki on tiukka oikeusvaltio, siinä se taas nähtiin. Tervetuloa EU:n vaan. Sulle PateT tämä on kova isku. Juuri kun puhuit kuinka mukava olisi polttaa elämänsä kyllyydestä, niin yks. pa.... tulee ja pilaa sun ainuat ilot maailmasta. Otan osaa.

- Ilmoitus turkkilaisten ravintolan ikkunassa: "Sulettu, ei kanata!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 00:46

Tiedän

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 09:51

Ei paha. Kun viimeksi, sen ensimmäisen ja ainoan kerran, kävin Turkissa, niin joka kaupassa ja kuppilassa myyjät sauhuttelivat. Jos se oli sellainen myyntikikka: sankka savu ja tarjotut viinapaukut saisivat asiakkaan tekemään kaupat. Savussa ei nähnyt hintoja ja pienessä sievässä ei olla köyhiä eikä kipeitä.

Lisätty: 28.07.2009 - 09:53

Tuli vielä mieleeni, että pahemmin tuosta tulevat kärsimään itse turkkilaiset. Me turistithan olemme jo päässeet kiellon piiriin täällä kotimaassamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 11:16

Niinpä, Ida vastasi niin kuin minäkin olisin halunnut vastata. Varmasti ne turkkilaiset itse kärsivät tuosta laista enemmän. Meikäläiset on niin tottuneet jo tuohon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 12:07

turkissa todella tupakoidaan paljon ja joka paikassa. Hyvä muutos! jos onnistuu... aika näyttää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 12:26

Kuinkahan turkkilaiset muistaa noudattaa uutta tupakkalakia, epäilyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 14:15

Tupakoinnin rajoittaminen on aivan OK. Tupakka on siinä määrin terveydelle haitallinen nautintoaine, että sen käyttöä on pyrittävä rajoittamaan ja estämään kaikin mahdollisin tavoin. Muistan ajan, jolloin olin lopettelamssa tupakointiani, ja jo pelkän tupakoivan ihmisen näkeminen televisiossa laukaisi haluni polttaa. Paljon herkemmin ärsykkeen saa pienestäkin tupakan hajusta, joka liikkuu ravintoloissa ja muissa vastaavissa sisätiloissa. Puhumattakaan työntekijöistä, jotka työskentelevät jatkuvasti savulle altistuneena. Lapsista puhumattakaan. Joitakin vuosia sitten olin kouluvierailulla Unkarissa, ja siellä minua hämmästytti opettajien polttaminen avoimesti koulun sisätiloissa. Ovatkohan nyt jo luopuneet omituisesta tavastaan ? Egyptissä tupakointi on sallittua aivan joka paikassa. Milloinkahan siellä aletaan rajoittaa savustusta ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 15:20

en tiennyt, mut hyvä juttu