Kuka muistaa mitä tarkottaa?

Tää on näitä vanhoja uskomuksia tai jotai.Lauantaina näin morsiammen,oon joskus kuullu mitä se tietää,mut en enää muista.Mitähä täs nyt ois odotettavis?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 23:43

Hääpäivän valintaan vanhat uskomukset vaikuttavat. Loru kertoo hyvät ja huonot hääpäivät:

maanantai terveyttä,
tiistai rakkautta
keskiviikko onnea myötänään,
torstai häviötä
perjantai ristintietä,
lauantai ei onnea ensinkään.

Lieneeköhän tässä syy hurjiin erotilastoihin: suuri osa suomen noin 25 000 vuosittain solmittavasta avioliitosta solmitaan nimenomaan lauantaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 22:38

Viimeistään sunnuntaina morsia on nainut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 23:03

Taitaa olla häät lähellä...en muuta tiedä/muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 09:46

En ole kuullutkaan tuon jotain merkitsevän. Itse näin muutama viikko sitten morsiusparin kuplavolkkarin takapenkillä. Mutta jos sulhanen näkee morsiamen hääpuvussa ennen vihkimistä, sen pitäisi tietää huonoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 14:22

En ole minäkään kuullut morsiamen näkemisen ennustavan mitään näkijälle. Mutta ainahan voi keksiä sen tarkoittavan jotain hyvää, esimerkiksi omia häitä niin monen vuoden päästä, kuin näki samalla muita ihmisiä. Yleensähän morsiuspari on autossa ja menee ilman sulhasta vihkipaikalle, tai sitten sulhasen kanssa häämatkalle. Siis kaksi tai kolme vuotta, ja olet itse morsian .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2009 - 23:13

ei kait se muuta tarkoita kuin että olit suht koht selvin päin (vaikka olikin lauantai) kun näit morsiammen ...