Minkä ikäisenä olit ensimmäistä kertaa ansiotyössä ja mitä teit ?

Lisätty: 27.07.2009 - 19:38

Mie olin 16 vuotiaana Kaupassa töissä. Täytin hyllyjä, välillä sain olla palvelutiskillä ja kassallakin. Kaupan yhteydessä oli myös bensan myyntiä, sitä käsipumpulla vemputin=)

Avainsanat: ansiotyö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 20:37

13-vuotiaana olin Helsingissä maitokaupassa töissä. Kassavajaukseni oli aina niin valtava, että en saanut juuri olenkaan palkkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 19:44

Oikeassa ansiotyössä olin Kouvolan peltitakomolla 17v ja ansaitsin autokoulurahat kuluineen. Sitä ennen erinäisiä pätkiä eri hommissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 20:03

Minä olin 14 vuotiaana vanhempieni ravintolassa tiskaamassa, iän myötä nousin tarjoilijaksi ja sisarukseni saivat tiskata, kesällä saimme mukavat ansiot tienattua, talvella poikkeustapauksissa olimme viikonloppuisin myös töissä, koulu oli etusijalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 20:07

13v lähettinä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.07.2009 - 20:22

14v. sekatavarakaupassa kiireapulaisena, ja 15v. lähettinä sairaalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 20:32

15 kesäisenä siivoomassa rappukäytäviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 20:57

16v.talonmiehen apulaisena kesän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 21:26

13-vuotiaana olin lähes koko kesälomani lapsenvahtina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 21:28

13vuotiaana kengänkiillottajana kesän,myös seuraava kesä meni samoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 21:33

oon ollut aina työtön, joku 9 vuotta nyt. suomessa on hyvä kun voi asua pummilla ilmaseks

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 21:56

Olin 10v. kun olin lapse-vahtina maalla,kun toiset olivat heinä-pellolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:43

21 v .Hylsytehtalla hylsynvalmituksessa koneenhoitajana ja loppukesällä vuoromestarina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 23:08

Kotona olen tehnyt kokoikäni töitä penskasta lähtien. Ensimmäinen varsinainen yksityisellä tehtävä ansiotyöni oli kesälomilla koulusta 14 v. , kun olin omakotitalon rakennustyömaalla kantamassa tiiliä ja tekemässä laastia muurarille. Taloon rakennettiin huopakatto ja keitin pikeä ja kannoin sitä sitten katolle. Ostin niillä rahoilla itselleni syksyllä mopon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 02:07

16 vuotiaana siivoilemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 05:10

14 vuotiaana vanhempien firmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 08:48

Olisinko ollut 15-v kun olin mansikassa Suonenjoella (siellä taisi mennä tosin pelleilyksi kun ei paljon ansainnut) ja siivosin pientä postitoimistoa kerran-pari viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 09:29

16 -kesäisenä leikin letkuapinaa ja makkaransiivuttajaa naapurikylän kaupassa. Palkka oli siihen aikaan ihan ruhtinaallinen. En vain muista enää paljonko. Mutta ei niistä tuloista ainakaan miljoonat ole lähteneet poikimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 11:19

Olin 16 vuotiaana kesällä kaalipellolla kitkemässä rikkaruohoja. Annettiin oma pätkä mikä piti aina tehdä ja sen kun oli tehnyt niin sit toinen. siellä oli myös kukkakaalien pakkaamista laatikoihin ja lajittelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 12:11

heti kersana.. ihan tais olla 15 v. Hoitamassa lapsia. Joskus mietiin, että rohkeita olivat työnanatajat kun antoivat lapsen hoitaa lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 23:15

Lähikaupan mainoksia olin jakamassa alle 15-vuotiaana, mutta varsinainen päivätyö ja tilinauha kouraan tuli 17-vuotiaana espoossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2009 - 22:24

Lähettinä eräässä terveyskeskuksessa 15 vuotiaana.