Ovatko sipulit kasvaneet valmiiksi,kun ovat pellolla nurin kuin keilat,käännetäänkö niiltä sitten niskat nurin ja kuivamaan?Kui?

Lisätty: 27.07.2009 - 21:44

OK.kiitos puutarhuri-napsut,siellähän ne köllötteli ja saavat sitten jatkaa rentoilua.Muuten ovat punasipuleita,kuivataanko nekin?

Avainsanat: sipulien kypsyysaste jälkikäsittely

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 21:33

Anna PateT niitten köllötellä kasvimaallavieläainakin 3-4 viikkoa. Sitten niskat naks ja kuivumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 18:01

On ne jo kasvaneet ja mä oon ainaskin ottanut niiltä ensin nirrin pois kääntämällä niskat nurin ja syönyt ne sit kaikki kui kannibaali ikkäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 20:50

Ajattelin vasta elokuussa ottaa pois. Niin kauan kuin varret ovat vielä elävän näköiset, ne kasvavat. Jos on märkää, varret alkavat mädäntyä, jolloin kasvukin loppuu. SIlloin on kiireesti kerättävä sipulit pois, kierrettävä varret ja pantava kuivumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:45

Elo- syyskuun vaihteessa sipulin nosto,kolmen viikon kuivatus aitassa ja sitten uuninn pankolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 09:26

Jos kaatosade on ne kallistanut vaikka. Anna olla vielä hieman ja nostele kuivumaan myöhemmin.
Jos ne mätänemään rupeaa niin silloin toimi rivakammin.