Mistä kaikki on peräisin?

Maailmanloppu tulee tiedemiesten mukaan, kun aurinko ei enää paista ja kaikki häviää. Mutta mistä se kaikki alkoi?

Jotkut sanovat, että Jumala loi maailman. Ihmismieli ei kuitenkaan riitä käsittämään ajatusta, ettäkö jokin muka voisi syntynyt itsestään – teolla on aina tekijänsä. Elämä on ikuinen jatkumo, joten sen alkaminen ei ole mahdollista. Tämä puoltaisi René Descartesin näkemystä siitä, että meitä ympäröivä todellisuus onkin vääreellinen. Ehkä olemmekin vain aivot marsilaisten lasimaljassa. Mutta miten se olisi mahdollista? Mistä ne aivot olisivat tulleet? Ehkä marsilaiset olisivat valmistaneet ne keinotekoisesti, mutta mistä he sitten olisivat tulleet?

Tieteellinen näkökulma asiaan on, että maapallon synnytti suuri alkuräjähdys. Mistä se räjähdys syntyi? Mitään kemiallisia reaktioita, kuten räjähdyksiä, ei tapahdu ilman aineita. Siihen aikaan ei ollut aineita, tai jos oli, mistä ne sitten olivat peräisin? Arvoitus on loputon ahdistuksen suo. Jos mietit sitä liian paljon, saatat tulla hulluksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 16:47

Tai sitten olemme vain osa isoa SimCity-tietokonepeliä, jossa joku vuoroin luo uutta ja vuoroin hävittää vanhaa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 15:25

Kysymyksesi viimeinen lause oli ehdottomasti paras! Ei kannata miettiä liikoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.07.2009 - 15:34

Ja eikös se ole meille täällä eläville yks ja sama mistä on kaikki saanut alkunsa. Kunhan elossa ollaan tiettyyn hetkeen asti ja kuollaan pois. Ei se maailma siitä kummemmaksi muutu, vaikka olisimme kaikkitietäviä maailman syntyä kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 16:36

Tässä sinulle muutamia vastauksia, siitä mistä kaikki on peräisin. Se, että päivät kesällä ovat pidempiä kuin talvella, johtuu lämpölaajenemisesta. Maanjäristyksiä on yhä enemmän. Se johtuu siitä, että maan kuoren alla oleva öljy ei ole tarkoitettu autojen moottoreihin vaan voitelemaan maapallon sisällä olevaa päälaakeria. Kun öljy pumpataan pois, laakeri kuivuu ja rupeaa rahisemaan, siitä järistyksiä. Ihmisellä on samankokoinen etusormi kuin hänen sieraimensa on.
Sahanpuru pitää puita pystyssä. Kun puusta sahataan puru pois, puu kaatuu.
Esimerkiksi vaikka Ikiliikkuja: tiedämme, että kissat putoavat aina jaloilleen ja voileipä putoaa lattialle aina voipuoli alaspäin. Jos sidomme voileivän kissaan voipuoli mahaa vasten ja pudotamme tämän paketin vaikkapa metrin korkeudelta, pitäisi tästä syntyä ikiliikkuja. Akkupora ei käy sähköllä, vaan sinisellä savulla. Kun savu on vuotanut porasta, ei se toimi. Savua ei kotikonstein voi jälleen ladata poraan. Sähkö on sinistä ja sattuu. Miinussähkö on jääkaappeja ja plussähkö mikrouuneja varten. Tuuli johtuu puiden heilumisesta. Todiste: Mitä enemmän puut heiluvat, sitä enemmän tuulee. Vaihtoehtoinen teoria väittää, että tuuli johtuu auringosta, mutta aurinko ei paista yöllä. Puut sen sijaan heiluvat. Talvi johtuu siitä, että asuntoja lämmitetään. Jostain syystä aina elokuusta alkaen ihmiset alkavat lämmittää talojaan yhä enemmän ja enemmän. Mistäpä muualta tämä lämpö olisi peräisin - ellei ulkoilmasta. Kun lämpö siirtyy ulkoa sisälle, ulkoilma tietysti kylmenee, eikä kylmeneminen lopu ennen kuin vasta maaliskuussa, jolloin ihmiset alkavat vähentää lämmitystä. Jos kaikki suomalaiset päättäisivät luopua lämmittämisestä, kuten esim. afrikkalaiset ovat jo tehneet, ei talvea olisi täälläkään! Maapallo on pyöreä mutta me elämme sen sisäpinnalla. Tästä on todisteena esimerkiksi se, että kengät kuluvat eniten kärjistä ja kantapäistä eikä keskeltä, mikä tapahtuisi, jos asuisimme pallon ulkopinnalla.

Lisätty: 27.07.2009 - 16:41

PS. Kysy ihmeessä lisää, jos joku asia jäi vielä sinua vaivaamaan? Vastaan niihin mielelläni. Kysymällä ihminen oppii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 17:11

Perästä kuulluu, sanoi torventekijäkin. Eli takaperin katsottuna sieltä jostakin. Jotkut eivät taasen ole mistään kotoisin. Menen sitten ja tiedä. Minä en riedä enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 17:26

Mustasta eukosta ei kun aukosta ja sinne tämä aurinkokunta sukeltaa. Jospa sitä sanotaan uudesti syntymiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 17:56

ensin oli muna,siitä kaikki alkoi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 20:58

kaikki on saanut alkunsa jostakin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:27

maailma syntyi sotkan munasta

Muuttuivat murut hyviksi,
kappalehet kaunoisiksi:
munasen alainen puoli
alaiseksi maaemäksi,
munasen yläinen puoli
yläiseksi taivahaksi

(Kalevalan 1. runo, säkeet 231–236)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:48

The Big Bang

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 00:23

Miksi kaikelle pitäisi olla joku järkiperäinen selitys? Ehkä kaikessa ei kuulukaan olla mitään järkeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 02:10

En halua miettiä, sekoan, räjähdyksestähän ne kyllä puhuupi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 12:16

jopa tieteen mukaan alkaa olla selvää, että maailmankaikkeudella on tekijä. se viisas mikä on kaikessa kellontarkkudella, ei ole sattumaa vaan hyvää suunnittelua. samoin eläinten vaistot ja viisaus. ihmsen kroppa joka on täydellinen joka työhön ja toimintaan. Ja jos kaikki olisi sattumaa miksi täällä olisi esim kukkia? eihän ne ole elämälle valttämättömiä. Kun evoluutioteoian mukaan tänne kehittyi vain mitä tarvitaan. Miksi on linnunlaulua? Miksi on erilaiset maut? mahamme voisimme täytää vaik mikään ei maistuis miltään. Miksi on värit? siis uskon suunnitteluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 20:18

Olen niin paljon kiusaantuneempi kuin muut,
eikä mikään mene oikein kuten unelmissa
ボクは人一倍に 不器用でドラマみたいに上手くいかない