Onko kaikki yhtä?

Lisätty: 27.07.2009 - 15:16

Onko kaikki yhtä? Olemmeko me, tämän lauseen kirjoittaja sekä oluttuoppi, Maa, Jumala että Platon? Paljon mahdollista – johtavat filosofit nimittäin ovat yksimielisiä siitä, että kaiken yllä on massa, joka on yhtä maailmankaikkeuden kanssa. Massa on maailmankaikkeus, universumi, ja kaikki, mitä se pitää sisällään. Näin ollen mm. levyke on aurinko. Minä, Peelo, olen yhtä massan kanssa ja siten kaikki, mitä massa sisältää, myös levyke. Yksinkertaista.

Koska kaikki on yhtä, kenenkään ei kannata vihata ketään tahi mitään, sillä silloin hän vihaa itseään. Kaiken näkeminen erillisinä kokonaisuuksina on merkki täydellisen epäfilosofisesta suhtautumisesta itseä ympäröivään todellisuuteen.

Lisätty: 27.07.2009 - 15:27

tuutikki: saisko perustelua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 16:50

..että onko kaikki yhtä...pöllöjä?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 15:26

Ei kaikki ole yhtä eikä yksi ole kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.07.2009 - 15:30

Levyke nyt kumminkaan ei ole aurinko, joten asiasta lienee turha kinata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 16:39

minun äo:ni ei pystynyt käsittelemään kysyjän tekstiä. pahoittelen.
eikös se aurinkokin sitten ole massaa massassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 16:49

Kuule,
ma luulen,
että me olemme kaikki yhdessä ja samassa mustassa aukossa,josta ei ole paluuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 17:16

naah

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 20:57

Olen samaa mietä kysyjän kanssa, paitsi että levykkeesi kanssa en ole yhtä. Auringon kanssa olen sisär, veden veli. Sovussa aion elää täällä toisten kanssa, olen osa sinua, sinä minua, miksi siis olisimme asioista eri mieltä ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:50

yhtä lähempänä , otaksun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:52

Filosofia on tieteelle sitä mitä sinä olet Hikipedialle !

Kautta aikojen ihmisiä on ihmetyttänyt se, miksi kana meni tien yli. Syy tähän suunnattomaan mielenkiintoon on tuntematon; vaikuttaa kuitenkin siltä, että vastaus tähän kysymykseen saattaa kenties mahdollisesti kertoa jotain joko ihmisestä tai kanasta tai tiestä tai kyselemisestä. Koska kysymys on eräs filosofian historian tutkituimmista on siihen saatu vastauksia ja tulkintoja yhtä useita, kuin on kysyjiä ja vastauksia yhteensä. Ja kuten kaikessa filosofiassa – lopullista tietoa on mahdoton saavuttaa.

Lähteet:
hikipedia: hikipedia.info/wiki/Filosofia

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 02:11

Jooh ja jaah