Ruusunnupuissani on jotain pieniä elukoita, kirvoja? Syökö ne nuput? Miten saan ne pois? Kotikonsteja?

Whisky Mac'ini on pulassa, apuva!!!

Lisätty: 28.07.2009 - 09:06

Mäntysuovalla olen nyt kokeillut, taidan seuraavaksi tehdä nokkosista litkun.... toluakin löytyy... huomasin myös että auringonkukkianikin on jokin ötökkä syönyt tai lähinnä lehtiä...

Avainsanat: ruusu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 15:57

Yksi luomutapa on käyttää nokkosvettä. Mutta sekin vaatii useamman ruiskutuksen ja ruusun silmälläpidon.

Kerää nokkosia vaikkapa sangollinen ja kaada kuumaa vettä päälle. Jonkun päivän kuluttua voit suihkupulloon siivilöidä muhinutta lientä ja ruiskuttaa ruusuasi.

Muhinut nokkosvesi haisee tosi pahalle...koeta kestää...se on myös hyvää lannoitetta mihinkä vain kasvimaallasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2009 - 14:13

Sekoitapa suihkepulloon veden sekaan loraus Tolua tai mäntysuopaa ja suihkuttele huolellisesti joka lehti. Kyllä kirvat saa kyytiä mutta itse kasvia käsittely ei vaurioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.07.2009 - 15:00

Yleensä kokeillaan tuota mäntysuopaliuosta. Tosin itselläni ei kestänyt kauaa, kun kirvat tuli takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 17:24

MUlla oli kerran ritarinkannuksessa mustia pieniä kirppuja varren ympärillä mustanaan,ruiskutin niitä Tolu-lioksella,hyvin tuloksin.Nyt naapurin kärhössä oli samoja otuksia,teimme PuuTolu-liuoksen ja kärhön kukat tippu ja lehdet tummui eli mitähän meni vikaan.En uskalla enää antaa kasvinsuojeluohjeita-kaan.Kokeile nokkoskeitoksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:12

Ihan tavallinen vesiruiskutuskin häätää pois kirvoja. Tulevat kyllä takaisin, mutta ruiskuttele ahkerasti.Putoavat veden mukana maahan. Olen joskus kokeillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 22:53

Eivät kokoonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 09:10

Minun runkoruusuni nuput olivat onttoja. Suihkutimme pariin otteeseen mäntysuopaliuosta ja nyt ovat saaneet kehittyä, kasvaa ja aueta täyteen kukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 12:30

Suihkuta mätysuopaliosta siihen nuppu oksaan runsaasti,minä laitoin niin minulla ainakin se tehosi niihin.