Oletko kuullut,jo sirkkojen siritystä,täällä sirittävät parasta aikaa.

Avainsanat: sirkan siritys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2009 - 23:51

kyllähän ne tuolla tienposkessa pitivät konserttia, muistaakseni sitä on jatkunut jo parisen viikkoa

Kysyjän kommentti

Täällä konsertti sekun jatkuu ainankin kuuloni on vielä tallella,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.07.2009 - 00:15

Luulin niitä kaskaiksi, kun sirittävät puissa. Mutta voi ne olla sirkkojakin. Vaan sirkkoja ne on kai kaskaatkin. Taidan mennä ihan sekaisin näitten sirisijöitten kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 00:51

Enpä ole.Joko kuulo huonontunut tai sitten ei ole vielä sen aika.Yleensä konsertti on upeaa kuultavaa.Hyttysistäkään ei ollut vaivaa.Olisiko kesät niin vaihtelevia?
Tai sitten se on hyvin paikallista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 01:08

Olen kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 01:14

Korpikuusen kannon alla on Mörri-möykyn kolo.
Siellä on koti ja siellä on peti ja peikolla pehmoinen olo.
Tiu tau tiu tau tili tali tittan sirkat soittaa salolla.
pikkuiset peikot ne piilossa pysyy kirkkaalla päivän valolla.
Pikkuiset peikot ne piilossa pysyy kirkkaalla päivän valolla.

Syksyn tullen sieniä kasvaa karhunkankahalla.
Mörri-Möykky se sateessa istuu kärpässienen alla.
Tiu tau tiu tau tili tali tinttan sirkat soittaa salolla
pikkuiset peikot ne piilossa pysyy kirkkaalla päivän valolla.
Pikkuiset peikot ne piilossa pysyy kirkkaalla päivän valolla.

Enpäs ole kuullut,mutta jos lauletaan niin kuuluu...sirkat soittaa salolla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 08:00

Isä vainaani oli huonokuuloinen kanssa ja väitti ettei sirkkoja enää ole kun eivät laula.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 10:43

En ole kuullut aikoinaan
pasilassa sirisi oikeen kunnolla
mut nyt siel on areena ja liikenteen melu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 12:18

Siritys jäi kuulematta, kun heinäsirkka pomppasi takaoven kynnykselle ja Maikki se äkkäsi ja "pomppi" sen perässä.... jätti kuitenkin syömättä tällä kertaa :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 17:22

en ole kuullut muistaakseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 19:10

Erittäin vähän - ilmeisesti kuulo on viime vuodesta heikentynyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 19:13

Eilen kuulin kun istuskelin tuolla rannanpuoleisella kuistilla. Sirkkoja oli siellä nurmikentällä varmaan useita, koska soittelivat niin komeasti =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 02:18

en muuten ole, mihis nekin nyt on jo kadonnut?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.07.2009 - 08:55

Liekö sirkat hyppineet paremmille paikoille vai liekö kuuloni tullut valikoivaksi, mutta en ole siritystä kuullut tänä kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:33

Muutama päivä sitten kuulin ensimmäistä kertaa tänä kesänä. Lenkkipolun varrella oli niin voimakas konsertti.... tuli ihan lapsuus mieleen... =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2009 - 22:36

Tallilla pellon reunoilla kyllä kuulee sellaista siritystä että. :)