Sitä minä ihmettelen kun päivitys pelaa vaikka kone ei ole verkossa,ja komentavat ettei saa sammuttaa tietsikkaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

X
Vastattu: 26.07.2009 - 12:32

Oletko ladannut päivitykset etukäteen koneellesi ja sulkenut koneen?
Nyt, kun avaat koneen ilman verkkoa se rupeaa asentamaan jo ladattuja päivityksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.07.2009 - 10:34

aika ihmeeliseltä kuulostaa, jos ei ole koneella netissä ja silti päivittää, mut eikös se olekin vaan hyvä juttu, jotta päivittää automaattisesti.. ainakin itse pidän sitä hyvänä jutskana...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 11:03

Ainakin minun koneelleni tulee aina silloin tällöin - ilmeisesti päivitysten mukana - sellainen ominaisuus, että se ottaa yhteyttä nettiin ihan itsestään, lepotilassa ollessaan ja myös silloin kun runoilen Wordissa offline-tilassa. Silloin minun täytyy taas käydä muuttamassa asetuksia, että omavaltainen nettiinsoittelu loppuu, ehkä muutamaksi viikoksi.
Minä sammutan koneen kokonaan aina yöksi, usein kiskon töpselitkin seinästä. Näin kesällä se onkin viisasta silloin, kun on ukkosta ilmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 11:26

No mistäs se päivitys sitten tulee jos koneesi ei ole verkossa?
Taitaa olla lume päivitystä, huolehdi siitä että päivitys toimii myös silloin kun kone on verkossa. Vaikuttaa enemmän kuin oudolta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 14:56

kyllä se on verkossa jos päivittää,ainakin ladannut päivitykset valmiiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 15:21

Mahdollisia syitä on monia mm:
- asentaa jo ladatut tiedostot
- sinulla on langaton yhteys
- automaattinen päivitys päällä
- virus

Siinäs huomaat syyn, miksi tietokoneen täytyy olla nainen, kun olet yhden kanssa yksiin lyöttäytynyt, parempi versio on heti saatavilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 15:46

Yksi tapa jolla voit selvittää mitä koneessasi on tapahtunut (kuten mitä uusia tiedostoja sinne on ilmestynyt tai mitä olemassa olevia tiedostoja on muutettu jne.) on, että ajat järjestelmän laajuisen tarkistuksen käyttäen esimerkiksi (ilmaista) NIS Filecheck ohjelmaa, joka tekee kryptografisesti vahvat tiivisteet niistä tiedostoista joita määrität, tai tiedostoista joiden päätteen määrität.
www.markusjansson.net/fhacked.html#how