miten korjataan hetekka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 21:52

no niitä hetekan pohjarakenteita kerkesi olla useampaa tyyppiä (sitä jousisyteemiä) , riippuu vähän mallista mahdatko enää löytää alkuperäisiä varaosia (jousia) mistään, melkein veikkaisin että joudut suunittelemaan ihan oman viritelmäsi ... muista vaan että sen pitää natista kans ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 21:58

Sanoisin, että sopivan paksuisella rautalangalla liität ne irronneet jouset toisiinsa. Tapauksesta riippuen ehkä voisi käyttää myös muovisia nippusiteitä.

Lisätty: 26.07.2009 - 09:14

Ihan ensimmäisen korjaus pitää tehdä nimeen: HETEKA on teräksinen joustinsänky. Sana "heteka" on alun perin ollut tuotemerkki ja lyhenne sänkytyypin alkuperäisen valmistajan Helsingin Teräshuonekalutehdas Oy:n nimestä, mutta on myöhemmin muuttunut yleisnimeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 22:25

Itse vetäisin yhtäpaksua rautalankaa kuin entinenkin on ollut, nippusiteet tuskin kestää yhtä yötä enempää. Riippuu tietysti siitä kuinka paljon hetekka saa öisin liikuntaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 22:37

Rautalangan vääntöön vaan,ei taida muu auttaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 22:42

Murtuneet runkoputket hitsaat mig-hitsillä ja verkon voit korjata aitaverkolla. Minun hetekassani oli sellainen, ei mitään jousia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.07.2009 - 23:57

Rautalangalla taitaa onnistua parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 00:37

Piti katsoa työtodistus ja siinä luki heteka. Helsingin Teräskaluste Oy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 02:04

Hitsaaja_heiiki paikalle ja sassiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 07:55

minä veisin sen roskiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 11:29

Älä herran jumala koske siihen hetekaan jos mielenterveytesi on sinulle minkään arvoinen, katso liite: itsellä ikuiset arvet koristavat sormieni sisä ja ulkopintaa kun käteni pluiskahti SPROING äänen saattelemana sellaiseen solmuun hetekan jousien väliin että kaakkois-suomen alue-hälytys keskuksen koko henkilökunta muistaa sen karmean päivän muistelon lukea jälkipolville joka vuosipäivänä. ps monen karaistuneen palomiehen ura päättyi kyseisenä päivänä ennenaikaiseen työkyvyttömyyteen hetekka "casen" takia.

Lähteet:
Pohjoismainen onnettomuus tutkija lautakunta,palomies-liitto,poliisi,etelä-saimaan keskussairaala, mielenterveys järjestöt kautta suomen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 16:53

Heteka on osa Suomalaista kansallisperintöämme, eli ei et saa tuhota sitä. Se oli nerokas, hygieeninen terässänky, jolla karhattiin luteet kammareista ja siitettiin lähes sata prosenttia suurista ikäluokista. Sen valta-aseman vei vasta vaahtokumi, myöhemmin vaahtokumipatja eli superlon, ja sellaiseen sopiva laveri. En olisi viitsinyt niin tutusta asiasta kuin Hetekasta kirjoittaa – en vaikka muistan sen sukupuolitekniikalla antamat haasteet, alasängystä yöasentoon kiskaistu vuode kun saattoi romahtaa kirjaimellisesti kesken kaiken. Ja lisäksi ne narisivat. Kullakin ajalla on omat huolensa. Teräsputkista ja jousista koottu sänky liittyi tosiaankin syöpäläisiin. Puusänkyyn pesiytynet luteet pitivät vanhan sanonnan mukaan pintansa kuusi vuotta. Esimerkiksi sängyn kantaminen muutamaksi viikoksi ulos pakkaseen ei luteita pahemmin hätkäyttänyt. VR ei ole milloinkaan myöntänyt epäilyä todeksi, mutta siirtyminen metallirunkoiseen kalustoon saattoi liittyä tähän samaan asiaan. Monta vuotta sotien jälkeen matkustajavaunuissa oli ilman pilettiä mukana jokseenkin täydellinen valikoima syöpäläisiä, etenkin vaatetäitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 01:04

Jos jostain löytyis vielä hetekankorjaaja,veisit rotiskon sinne?Min en mistään hinnasta haluis enää koskaan maata mokomassa natinakasassa.