paras teksti editori yleiseen koodaukseen Windows alus talle

Lisätty: 26.07.2009 - 00:20

palisanteri: miten "WWW-sivut HTML-kielellä" liittyy ohjelmointiin? aivan, ei mitenkään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 23:49

En ole käyttänyt muita kuin nodepad'ia ja hyvin olen tullut toimeen.

Kyllä nuo oppineemmat tuolla underworld vääntää vaikka mitä
www.zeusedit.com/history.html

Lisätty: 25.07.2009 - 23:57

Mureakuha kertoo kaikenlaista, mutta tahoo mennä yli hilseen kiertokoulupohjalla.
wiki.mureakuha.com/wiki/Etusivu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 23:58

En käytä editoreita, kirjoitan muistioon WWW-sivut HTML-kielellä.

täällä sivustolla niitä näkyy olevan muutama editori, vaikea sanoa mikä paras, riippuu aivan omasta tarpeestasi
mikropc.net/tiedostot/alue.j...egoryId=w1

Lisätty: 26.07.2009 - 05:02

WWW-sivujen taustalla on HTML-koodi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 04:01

En tiedä minkä verran osaat ohjelmointia, mutta suosittelen esim. Jesse Libertyn opeta itsellesi C++ -kirjaa, toinen on muistakseni Päivi Hietasen kirjoittama. Hyviä molemmat alussa. Voisin etsiä jos löydän kirjan vielä jostain, niin saisit sen sopuhintaan. Kääntäjäksi käy alkuun esim. www.bloodshed.net/dev/devcpp.html
löytyvä Dev-C++ ja se on ilmainen. Muitakin toki löytyy netistä vaikka kuinka paljon. Alkuun sinun ei tarvitse tarkistaa muuta, kuin toimiiko koodisi kääntäjässä. Debuggeri olisi tietty hyvä olla, niin löytää virheet paremmin. Sitten jos olet edennyt jo pidemmälle saattasi olla vaikka Visual Studio ympäristö hyvä. Minullakin taitaa olla siitä tallessa joku versio muistakseni Visual J++ , Java, c-käätäjäkin minulla on ollut, sekä J-Builder ja voisin nekin myydä pois, jos vain löydän varastostani. En nyt ole sellaisessa paikassa, että voisin tarkistaa kirjan ja kääntäjäni tilanteet. Mutta jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä.

Muuten windows ohjelmointia on monenlaista esim. visual basic, delphi, c++, java, python vain muutaman mainitakseni. Mihin haluat erikoistua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 11:31

Notepad ++ on mielestäni hyvä tuohon hommaan normaalin muistion lisäksi. Jos haluat koodata jotain tiettyä kieltä, kaannattaa hankkia ko. kielen kehitysympäristö.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 06.08.2009 - 03:30

Itse tuen Adobe Dreamweaveria. =)
Helppokäyttöinen!