paljonko diplomi insinöörille voi minimissään maksaa palkkaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 21:36

Ei diplomi-insinööreille ole mitään omaa minimipalkkaansa säädetty. Palkkaushan riippuu yleensä tehtävistä (ja tuloksesta), koulutus vain avaa ovet paremmin palkattuihin tehtäviin. 'Hanttihommissa' DI saa 'hanttimiehen' palkan.

Aloituspalkat DI :lle alansa homissa lienevät siellä 2300-2500 € / kk, mutta tiedän firman jossa vastavalmistunut DI aloittaa alle 2000 :lla ja palkankorotuksia tulee automaattisesti 3 kk:n välein, sitten kun korotukset loppuvat se on samalla kehoitus miettiä mitenkä pystyisi työpanostaan parantamaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 22:49

yleisen käytännön mukaisen minimipalkan. kaippa niin oppinut henkilö osaa itse määrittää hintansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 02:06

Maksa vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 04:24

Minimipalkkaa ei ole määritelty missään. Sitten kun pääset johonkin vakinaiseen paikkaan voi itse määrittä itselleen korvauksen menetetystä vaapaa-ajasta. Olen aikoinani työskennellyt VTT:llä ja TKK:lla ja siellä DI-inssit tekivät työharjoittelussa diplomitöitään palkkaan ex. Aikaa mitataan yleensä vuosissa ja joillakin vuosikymmenissä. Silloin ei voi vaatia vielä mitään, vaan on hyvä, jos joku maksaa edes jotain. Valmistumisen jälkeen voi sitten pyytää esim. yrityksiltä vaikka kuun taivaalta, jos tuntuu, että on korvaamaton yksilö. Virkasuhteissa esim. valtiolla on sitten palkkataulukot työtehtävän ja nimikkeen mukaan olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 03:20

Katso alla olevasta linkistä, minkä arvoinen työntekijä on suurin piirtein.

Lähteet:
www.oikotie.fi/urapeili