Joko olette käyneet mustikassa ? Löytyikö mitään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 13:55

Miten siihen mahtuu sisään. En ole löytänyt tarpeeksi isoa, kun täälläpäin ovat kovin pieniä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 14:33

en mahtunu

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2009 - 14:40

Olipa vitsikkäällä päällä nuo kaksi edellistä vastaajaa. No minä yritän vuorostani.
En ole käynyt vielä katsastelemassa, mutta ehkä seuraavan kerran kun menemme mökille, tulee käytyä. Samalla sitten katsastelen onko kanttarellit nousseet. Sanovat että mustikkaa pitäisi tulla hyvin viimevuoteen verrattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 15:29

Samma häär, en mahdu mustikoihin.... En tosin ole käynyt keräämässäkään kun pienen mukillisen sauna reissulla. Kyllä tutut on keräänneet ämpärikaupalla ja kuulemma on paljon kun löytää ja tietää oikeat paikat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 15:39

Yksi hyvä paikka on tiedossa ja se pitäisi käydä ensi viikolla tutkimassa.
Olivat alkuviikosta vielä raakileita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 15:47

on sitä kerätty jo ainakin 20 litraa...ens viikolla sään salliessa keräämään lisää.

Lisätty: 25.07.2009 - 15:49

muutamat mustikkarahkapiirakat on jo tehty ja syöty...että on mustikoita löytynyt, juu ja kanttarellejäkin löyty reilun kastikkeen verran

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 16:05

en ole poiminut, mutta olen niitä nähnyt mahdottomissa mättäissä ihan mustanaa, kanttarellejä en löytänyt , muuta kuin yhden pienen, joskos ne ens viikolla jo nousis, jotta sais yhden soosin tehtyäkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 16:13

katselemassa käyty raakileita,muuta mökki rannassa kypsiä voi popsia suoraan mättäältä-hyviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 19:07

no en minäkään itse poimimassa ole ollut, mutta tuolla metsässä muilla asioilla kulkiessa näkyi monta emäntää kyykkivän, mustikassa olivat ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 19:20

Tähän asti meillä täällä vielä raakoja ovat olleet. Ensi viikolla pitäisi käydä koklaamassa joko kypsiä löytyisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 20:21

En ole itse käynyt, mutta poika on käynyt isänsä kanssa ja hyvin on löytynyt mustikkaa, Laukaasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 20:54

Taitaa jäädä mustikat poimimatta,kun selkä ei anna oiken lupaa mennä mustikkaa.
Pitää varmaan tyytyä torilta ostettuihin mustikoihin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.07.2009 - 23:42

Olen kerännyt suoraan suuhuni ja pikkuisen vauvelin suuhun. Hyviä olivat. Mustikkaa on toisissa paikoissa ihan mahdottomasti. Pitäisi mennä vaikka soppamarjat hakemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 02:15

Mummo meni mustikkaan.Minä poimin mustikkapiiraan tarvitsemat mustikat. Ensi viikolla käyn talveksi nappaamassa pari kolme sangollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 06:00

Paikkapaikoin Seinäjoen seudulla on hyvä mustikkasato , isoja mollukoita metsän siimeksissä. En ole ehtinyt vielä poimimaan, mutta koiran kanssa lenkkeillessä olen pannut merkille hyviä paikkoja, josko siellä säilyisivät tovin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 10:44

Kyllä oli varma paikka mistä sain eilen mustikoita, eli torilla oli ja vieläpä puhdistettuina!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 14:26

Vitsikkäitä vastauksia viljalti!
Samoin kuin sulkis kävin myös mustikassa,torilla.Eilen siellä näin valtavia ilm.pensasmustikoita 6€litralta ,kun tavalliset pienet maksovati 4-5€,eli maanantaina ponkasen ostamaan niitä suuria "mustikkarypäleitä".Metsässä en ole ollut vielä tänän kesänä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 18:21

Kohta rupeavat olemaan kypsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 19:11

En ole käynyt. jalka on ollut kipeä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.07.2009 - 02:36

en ole vielä, tarkoitus on kova.