Miksi otsikoiden täytyy olla todellisuuden vastaisia?

Juttu:
Halonen ottaa maanantaina 3.8. Kultarannassa vastaan puhelun Nasan astronautilta Timothy L. Kopralta kansainväliseltä avaruusasemalta.
Otsikko:
Presidentti Halonen ottaa yhteyden avaruuteen

Lisätty: 25.07.2009 - 10:35

yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/...86288.html

Avainsanat: halonen kpra

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2009 - 02:19

Ammattietikka ontuu työnantajan painolla.

Kysyjän kommentti

YLE uutiset tuskin myy iltäpäivälehtiä?
Tosin en huomannut olisko Kopra muistanut soittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 10:38

Ahaa,hyvä kun lisäsit linkin,puhuivatko ne keskenään suomea tai ameriikkaa,sitä ei mainita?Entä oliko astronautilla se mitsku mukaan lennolla?Kuulostaa ihan humanoiditarinalta ilman linkkiä,mutta lehtien tyyliä ja saahan sillä konstilla lukijoita ja varmaan ip-lehtien ostajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.07.2009 - 13:33

Kyllä tuo on väärin, kerrankin otsikossa oli että karhu raateli miehen, todellisuudessa karhu oli raadellut ampumaradalta maalitaulupahvimiehen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 16:12

eipäs ole uskominen kaikkeen mitää lukee mustana tai muulla värillä kirjoitettuun tekstiin valkoisella tai muun värisellä pohjalla... :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 17:32

Lehtien myyntivaltti tietysti hyväuskoisille kansalaisille. Mutta tämäpä ei ole, vaan on totta mooses:

Andy McCoyn patsas paljastetaan
www.iltalehti.fi/viihde/2009...4_vi.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 20:25

Tuo on vielä lievää,
monesta muusta pitäisi laittaa pää pölkylle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 23:16

Otsikoilla ne lehdet myydään ja jutuille hankitaan lukijoita, harmillisin seuraus tästä käytännöstä on että monille jää vain otsikot mieleen ....