Oletteko käyneet sieniä keräämässä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 25.07.2009 - 10:28

Ei ole vielä tullut käytyä. Ehkä seuraavalla kerralla kun menemme mökille, käymme ihan omassa salaisessa sienimaassamme, josta keräämme kanttarellit ja karvarouskut.

Lisätty: 04.08.2009 - 09:21

Kiitos valinnasta parhaaksi. Kävin, mutta salainen sienimaailma oli tosi salainen. Ei näkynyt sieniä.

Kysyjän kommentti

Kävitkö jo salaisessa sienimaassa??

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.07.2009 - 09:38

Ei ole vielä mitään mitä kerätä.
On kyllä satanut sen verran että kai sieltä mullasta jotain nousee, toisaalta on ollut niin kylmää että saattaa olla huonokin vuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 09:48

En viitsi itselleni käydä keräämässä, mies ei syö sieniä :(
Anopin kokelas tekee ihanaa sienikastiketta, odotan sitä herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 10:27

Ei noita ole kerättäväksi asti, mutta poimittu on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 11:20

En ole käynyt enkä käy! Muksuna sain tarpeekseni,kun kaikki kärpäset ja härkäset olivat kimpussani sienimetsällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 11:44

paras pysyä poissa sienimetsästä kun en varmuudella tunnista muita kuin herkkusienen peltipurkissa ja niitä löytyy helpoiten marketin hyllystä ...

(syön kyllä mielihyvin muitakin, mutta ne on sitten joku muu valikoinut ja poiminut)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 12:51

Ainoastaan kaupanhyllyltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.07.2009 - 13:35

En ole, teksii meili kovasti mennä tänä vuonna keärilemään torvisieniä, nam ja kanttarellejä-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 16:07

kanttarelleja sen verran on poimittu että reilun kastikkeen sain tehtyä. muita sieniä en liiemmin keräilekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 18:25

Olen ollut kokoikäni kova sienestäjä ja olen opettanut muitakin sienestämään. Nyt alkaisi kyllä löytyä jo kanttarelleja ja tatteja näkyy olevan vaikka kuinka paljon. Täytyy taas mennä heti kun sateet ja kovat helteet loppuvat. Tulee varmaan hyvä sienisyksy. Vettä ja lämpöä on tullut riittämiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 22:04

Jokos niitä löytyy? Minä olen nähnyt sieniä vasta märäntyneellä kannolla.
Mutta tänään satoi kunnolla, joten toivoa on sienistäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 22:33

Ei meillä vielä täällä pohjoisessa niitä löydy. Mulla oli kuivattuja sieniä ja siis on vieläkin. Tänään juuri paistoin niitä sipulin kanssa. Olihan ne herkullisia..Nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.07.2009 - 22:36

Olen käynyt kerran. Pieniä olivat vielä kanttarellit. En viitsinyt paljoa niitä kerätä. Heitin ne jauhelihakastikkeen sekaan. Hyvin maistuivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 23:10

Nallen kaveriks mettää sienestää...juu en oo käyny.Kerään marjat ja sienet torilta,ei oikee nois pusikois viihdy.Äiti toi saaresta kanttarelleja,pistimpä pakkasee oottaa et saan rahaa.Sit valmistan ne maitokastikkeeseen,kaveriks perunoita ja joku maukas jälkiruoka ja eiku herkuttelemaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 02:23

En.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 15:37

olen koiran kanssa lenkkeillyt metsässä / metsissä,
mutta eipä ole sieniä näkynyt.
muutamia vanhoja sienipaikkojakin tarkistellut, ei mitään, ei sienen sientä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 18:06

Vielä ei ole täällä ollut, mutta myöhemmin syksyllä kyllä kerään ja paljon. Olen sienien ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2009 - 11:03

En ole käynyt keräämässä sieniä. minulle tulee sienistä useasti maha kipeäksi.