Onko Ranskassa sama kengän koko kuin Suomessa?

Eli jos on tilaamassa kenkiä netistä ja niissä on ranskalainen koko.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2009 - 22:17

kyllä nomerosysteemi on sama , lestit saattavat olla vähän erilaisia(?)

"Suurimmat numerot, joita Suomessakin käytetään, on ranskalainen järjestelmä, jossa kahdella sentillä on kolme numeroyksikköä. Kengän numero tulee kaavasta: jalan pituus jaettuna kahdella ja kerrottuna kolmella. Jos jalan koko on 30 cm, kengän numero on 45. Jalan pituus 25 cm tuottaa kengän kooksi 37,5. "

Lähteet:
igs.kirjastot.fi/iGS/kysymyk...rd=Numerot

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2009 - 22:25

Joo periaattessa...
Valmistajan mukaan se koko määräytyy, joskus koko 39 on liian pieni ja joskus 37 liian iso.
Jos olet tilaamassa myös suomessa myytäviä kenkiä, käy sovittamassa kenkiä ihan täällä kotokaupassa, sen jälkeen osaat tilata oikean koon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 22:26

No kyllä, jos pysyt noilla pystyssä Suomen talvenliukkailla?
www.ville.fi/ranskalaiset_korot.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 23:55

Mielettömät korot,viis hinnoista,varsinaisen varsan jalat saat,kun lykkäät pikkujalkasi noihin highheeleihin.Itsellä niin merkillisen muotoiset jalkaterät ja varpaat,etten uskaltais tilata sovittamati ja kävelemäti kaupassa mitään jalkineita..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.07.2009 - 00:27

En osaa sanoa tuohon juuta enkä jaata. Mutta itse en tilaisi. Jo Anttilan myynnissä olevat eivät aina ole sitä mitä jalkani vaativat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 05:35

joo mun mielestä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 08:54

Samana on pysynyt kenkieni koko, olin sitten Ranskassa tai Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 02:25

Käytän aina Ranskan reissuilla samoja kahta kenkäparia, jotka mukaani otan:siis on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 11:26

numerointi on sama mutta lesteissä on eroa. Naisten kengät ainakin ovat sirompia kuin Suomessa.Itse saan ranskasta ja muualtakin Euroopasta kenkiä paremmin kuin Suomesta koska täällä naisten kengät ovat leveälestiisä, vain Palmroth on poikkeus.
Netin kautta en kyllä kenkiä ostaisi, kyllä ne sovittaa pitää.

Lähteet:
omat kokemukset