leikkasin veitsellä haavan sormeeni vahingossa, miten laitan laastarin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2009 - 15:02

liimaa erikeepirillä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2009 - 15:05

Käytä pikaliimaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.07.2009 - 15:15

jospa laastaripaketissa neuvottaisiin miten?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 15:21

riippuu vähän mihin kohtaan sen haavan olet leikannut ja kuinka suuri ja syvä se on,
jos veitsi on mahdollisesti katkonut myös jänteitä tai muuta , parasta kun menet terveyskeskukseen tarkastettavaksi ja ehkäpä joudutaan laittamaan myös tikkejä

suosittelisin sinua menemään ensiapukurssille vastaisen varalle,
haavan omahoito varsinkin näin mätäkuussa on tarkkaa puuhaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 15:21

Laita pyyhe teipillä siihen kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 15:51

no otat laastarista suojakuoret pois ja laitat haavan päälle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 16:04

vetäset sen laastarin poikittain yli haavan, pitää reunat yhdessä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 16:47

Oliko kello kaulallasi?
Tuli kerran vastaan vanhapoika tuolta mailta jota en ollut tavannut vuosiin. Siinä naurettiin toilauksille ja nänen hammasvälinsä oli kuin titsikkapullan jäljiltä.
Pullan syöntikysymykeen kertoi itse paikanneensa hampaansa Plastic Baddingilla, taitaisi olla hyvä huavaasikin?
Mei mammalla on iholiimaa, sillä kyllä pikkunirhamat on hetkessä hoidettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.07.2009 - 17:20

Olettaisin että olet jo tähän mennessä saanut haavasi laastaroitua. Toivottavasti painoit mieleesi miten sen laitoit, niin osaat seuraavallakin kerralla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 17:26

Ai että miten? No - jos leikkasit haavan sormeesi vahingossa, niin laitapa laastari sormeesi ihan tahallaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 17:32

Ensin huuhtelet haavan juoksevalla vedellä, kuivaat painelemalla, ja sen jälkeen laitat laastarin niin, että laastarissa oleva haavatyyny tulee ko. haavan päälle, eivätkä ne liimareunat. Ja miten syvä haava on/tarvitseeko ommella vai ei (ommeltavaks pitäis hakeutua alle 6 tuntia tapahtumasta), jne..? (sillon pkl) Laastaria itsessään ei ole hyvä pitää ainakaan näin kesällä kovin kauan, koska hautoo tätä haava-aluetta ja näin sinne syntyy sellanen bakteeripesä ->tulehdus, joka vaatii sitten jo ehdottomasti antibioottia ja myös desinfioivia aineita puhdistukseen... noo ... toivotaan, et oli ihka pinnallinen haava siul, ja paranee putsauksel, ilmakylvyil, ja laastaril:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 17:49

Taitavasti !

Lähteet:
Medical jornal of injury corporation university of Boston, USA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 20:12

Saamiesi ohjeiden perusteella laastarin pitäisi nyt olla sormessasi. Musta, että et saa kastella sitä pariin päivään, sillä haava saattaa aueta ja siihen tulee ruma arpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 20:49

Kaikenlaisi ongelmia tulee,kun käy tapaturma. Toivon mukaan olet saanut sen laasterin laitettua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 21:07

Lue vaikka ohje paketista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 21:23

Säästä laastaria. Sen sijaan, että vahingossa viiltäisit sormeesi ruokaa laittaessasi, pyydä jotakuta toista pitämään vihanneksista kiinni kun sinä leikkaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 21:52

Irrota koko peukalo niin säästyt tuoltakin probleemalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 12:44

Taitaa olla sairaalakeikka edessä mut toivottavasti sait nukutuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 16:19

Nielaise se tukkii vuidon sisält päin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.07.2009 - 22:08

Älä laita ollenkaan jos et osaa. Mene laastarinlaittokurssille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 02:30

Desinfioi haava spriillä. Laastari haavan päälle ei haavan viereen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 18:24

Mitä noista haavoista, kyllä se verenvuoto lakkaa ajastaan