Lappeenrannan kavansuun aleella likkuu karhu, onko timppa sisällä?

Lisätty: 24.07.2009 - 16:22

kanavansuu^lienee Saimaankanava kyseessä!

Avainsanat: viranomaistiedotus f1-hajoituksissa maxilla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2009 - 19:44

Onkohan Timppa pitäny turkikset niskaan ja menny pelättelee ihmisiä????

Kysyjän kommentti

Rohkea poika ja mitään pelkäämätön?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2009 - 12:57

Timppa ol sanonu että kun ... hällä unissaan oli, verinem
>paeta kun hän ... sieltä karhummetältä tulttiin ni
>peällä. Ni se oli kävellen sanonu että "no mitähän tuo tuo uni,
>merkihttöö kun, hällä ov verinem paeta oli peällä kun teältä tulttiin." No sitä,
>lähettiin sitä karhhu(o) ... Löyvvettiin se karhu ja lähettii ajammaan sitä jä ... se karhu
>alako vässyö ja, tuota, ja se tuli heillep peälle. Ni ... he tuota, heitä ku oli kaksi miestä ni, he tuota, pyssysäp pieksivät siihen karhhuun sittä. Ja pieksivät niim pahasti ettei kyvetty enneä ampummaan niillä pyssyllä.

Lisätty: 24.07.2009 - 13:30

Lisätietotettavaa ratiosta, justiisa:
Ja karhu ei tienny-ttä kumppoa tässä tapetaan ku kumppiip pieksää. Nin tuota, loppuil lopuksi, sittä tuota, karhu tymppeösi siihe hommaaj ja, lähti poes.

Lähteet:
Suomussalmen murretta (savolaismurteet, Kainuu)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.07.2009 - 13:21

jahas. taas siis nalleja liikenteessä,
voisi joskus tänne Lahtoseenkin eksyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 13:41

Missä kavansuussa... mikä murre?Max päällä mutta ei meillä mitään tiedotetta näy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 14:57

lappeessahan on paljon karhuja,varoo 1 juoksee toisen suuhun

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 17:29

Oletteko kuulleet uutisia:
Kohta ruvetaan karhu-tv:ssä varoittamaan karhuja, jos huomataan että siellä Lappeenrannassa liikkuukin yllättäen yksi ihminenkin siellä kaikkien karhujen seassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 19:51

taitaa olla Timppa ja kumppanit keksineet oikein turistihoukuttimen,
juoksuttavat niitä karhuja ympäriinsä ja porukkaa kerääntyy ihmettelemään,
vai harjoitellaanko siellä sitä karhu-juoksua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 21:44

Varmaan se on aito karju ja karhu.
Ei aikuinen fiksu mies alunnu moiseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 23:22

Ite asun lähel kanavansuuta ja kuulin just töihi lähtiessäni siitä.Uskalsin kuiteki lähtee ku tiedän mitkä on tilanteita missä karhu hyökkää.Eipä siit oo vissii enempää juttua tullu,tietyst ollu koira uimas.Jos se oli karhu mitä ihmettä ne metsästäjät siel teki,eiks nallukka parka saa näi kuumal mennä vetee vilvottelee ku joutuu turkki pääl olee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 10:45

No,nyt on nähty uiva karhu,suuntanaan joku asutuskeskus jossain?!Siinähän se uimavinkki sille uivalla hirvelläratsastaneelle,kiiruhtaa kohti Willmansstrandia ja videovehkeet mukanaan.Toivottavasti Timpalla on joku kättä pidempi vaikka harava metsällä mukanaan,niinku pelottelumielessä;kyytiä kontiolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2009 - 12:45

On joo se karhu söi timpan jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.07.2009 - 21:55

Alkaa olemaan täällä nää karhujen vierailut jo jokapäiväisiä. Saadaan hyvää harjoitusta ihan käytännössä, että miten karhua väistellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 11:57

olipas tuokin juttu surkuhuipaisa, kun poliisit ilmoittivat siitä nallukasta , niin ihmiset ryntäs sitä heti katsomaan, no jos se ois siellä ollut ja jotain tassullaan raapassut peloissaan, niin olis heti luoti laulanut nallea päin.. jot näin ne ihmiset uskoo , kun sanotaan et pysykää sisä tiloissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2009 - 12:02

Joopa joo...

Kouvolan suunnassa viime syksynä uutisoivat oikein paikallislehden etusivulla (Kouvolan Sanomat) karhuhavainnosta Jaalan Pahasaaren kylässä.

Kumma kun paikalliset alkuasukkaat eivät olleet havainneet vilaustakaan koko karhusta ei edes jälkiä - yhden mökkiläisen halvatun suuri newhoudilainen (koira) kyllä humputteli siellä sun täällä - liekö sitä rukkaa luultu karhuksi...