Voitteko kuvitella,metalli maksoi viimeinkin ansiosidonnaisen!

Siinä touhussa meni aikaa 17 viikkoa,mutta ei vieläkään maksanut kaiikea sisällä olevaa,ihme touhua heiltä.En toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan samaa,mutta heitä samassa jamassa olevia on tuhansia.

Avainsanat: metall i lomautus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2009 - 09:26

Minä olen sivusta seurannut, niin muillakin liitoilla kestää se rahan saaminen kuukausia, ja ihmiset ovat todella ahtaalla kun syödä pitäisi ja laskut maksaa.

Kysyjän kommentti

Joo kyllä metalli maksoi,mut väärin oli laskettu,nyt on puuttuvatkin rahat tulleet,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.07.2009 - 09:58

Oi miten hyvä. Jo oli aikakin, toivottavasti saitte myös korot päälle! Hienoa tosissaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 10:06

Hieno juttu!

- mutta jos liitto olisi ollut vaatimassa ja noin kauan olisi joutunut odottamaan sinulta saatavia , niin olisit kait jo diskattu ulos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 10:09

Aika kummallista.
Nuo samat ammattiliitot ovat aina olleet valmiita ja innokkaita valvomaan ja vaatimaan täsmällisyyttä työnantajien palkanmaksuun. Tämähän on ehdottomasti ihan oikein ja laillista. Työttömyyskassakin on ihan hyvä "vakuutus", mikäli työttömyys iskee kohdalle.

Mutta kyllähän se työttömyyskorvaus, tai millä nimellä nyt kutsutaankaan, ansiosidonnainen päiväraha tms. on myös tavallaan palkkaa. Jos "Kissaäiti" on oikeutettu saamaan ansiosidonnaista, niin ei sen korvauksen/työttömyyden alkamispäivästä saa sivistysmaassa kulua 4 kuukautta, ennenkuin sitä voidaan/halutaan maksaa edes ensimmäisen kerran!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 11:06

ME-tallit ovat sellaisia? Tosin heille tuli komea tukikohta Helsingin Hakaniemeen 1965. Oli Otto Wuoriolla viimeinen työni kirvesmiehenä ennen tekua. On ollut ilo katsella Ihalaisen haastatteluissa TVstä kädenjälkeäni esim. tammilistoissa. On AY pomojen höpinät meenneet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.07.2009 - 13:26

Kyllä noita saa odotella juu, velikin kiroaa kun maksut myöhässä ties kui´nka kauan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 15:23

Jonot pitkät ja rahat loppu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 21:37

Tuolla liitolla on varmaan suhteessa muihin juuri nyt eniten työttömiä. Odottavan aika on pitkä, mutta siitä huolimatta mainitsemasi aika on hävyttömän pitkä. Varsinkin kun he ovat aikoinaan saaneet useamman vuoden ajan liitonmaksut aina ajallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.07.2009 - 21:28

Järkyttävän pitkä aika olla ilman rahaa, ja vielä elääkin pitäisi siinä samalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2009 - 20:30

hyvä juttu että maksoi,
huono juttu että vasta nyt,
parempi juttu että nyt kuin myöhemmin tai ei milloinkaan ..