Onko makkara on eläinten kärsimyksellä ja tuskalla täytetty suoli?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2009 - 05:36

Kotonani 50-luvulla ainakin "juoksutettiin lampaat" puukkoon ennen kuin niiden suolet täytettiin makkaraksi. Armolaakaas ja veri puukkoa pitkin ämpäriin talteen ja veriletuiksi.
Puinti aikaan söimme lammaskaalikeittoa jossa oli makkaran pätkiä mukana. Kunnon päivän tehneenä ja saunapuhtoisena oli mieleenjääneitä ruokahetkiä. Nyt kyllä EU direktiivit taitaa olla vastaan moista luonnonmukaisuutta?
Se oli yhtä juhlaa kun pässi kävi pökkäämässä lampaita pellolla.
Nyt taitaa suolet tulla Australiasta ja Uudesta Zeelannista makkaran kuoriksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.07.2009 - 01:03

eiköhän ne kärsimykset ja tuskat loppuneet jo hyvissä ajoin enenkuin sinne suoleen pääsivät ...

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 24.07.2009 - 03:36

Onhan niitä kaikenmaailman sivustoja jotka pyrkii todistamaan kaikkea tuollaista raa'aksi.

Toivon kuitenkin, että eläimet teurastetaan niin nopeasti ettei ne ehdi kärsiä.

Lähteet:
www.oikeuttaelaimille.net

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 07:01

siiis suoliko täynnä eläinten kärsimystä ja tuskaa ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 07:06

Olen ollut Itikan makkaratehtaalla kouluaikana tutustumiskäynnillä, ja kierrettiin teurastamosta ( ei sentään lahtaamista näytetty) lähtien kaikki vaiheet katsomassa, ja sitten olisi saanut syödä nakkeja niin paljon kuin maha vetää, vaan eipä maistunut yksikään nakki, kun sitä mössöä katseli eri vaiheittain, mistä makkarat ja nakit tehdään.

Kyllähän kotoa teurastamolle eläimen matkaan saattaa liittyä kärsimyksiä kuljetusten aikana.

Isäni oli pitäjän lahtari maalla, hän kiersi talosta taloon tarpeen vaatiessa tappamassa ja valmistamassa siat, lehmät tai lampaat lihoiksi, koska monikaan sitä ei osannut itse tehdä. Hänellä oli revolveri jolla yhdellä laukauksella sai nirrin pois eläimeltä kotipihassaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 07:17

taitaapi olla.. :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 09:51

Makkara on makkaraa ja siiläsiisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.07.2009 - 10:00

Kärsimykset on jo kaukana siinä vaiheessa, kun makkaraksi muuttuu. Tuskin kukaan noin ajattelee syödessään makkaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 10:54

LIHA ON KUOLEMA. SIEG HAIL

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 11:40

Makkara on hyvää! Jostain syystä ku mä katon sitä mössöö ni tekee vaan entistä enemmän mieli vetää nakkia :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.07.2009 - 13:31

No jaa, en nyt ihan noin raa'asti kuitenkaan sanoisi,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 15:16

Ehkä jonkun suoli on sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2009 - 21:22

Pyh.
Luonnonsuoli on kärsimyksetöntä lihaa ja lihaan verrattavaa materiaalia täynnä.