oletko valmis maksamaan enenmän kotimaisesta maidosta, jos siitä saa enemmän maidontuottaja.. ?

itse olisin kyllä valmis maksamaan , jos ois varmaa että ne menee myöskin tuottajalle, eikä jäis välikäsiin...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.07.2009 - 11:37

maatalous politiikka on ihan naurettaavaa nykyään suomessa. maanviljelijät ajetaan ihan väkisin alas.. sitä vaan ihmettelen kun leipää ja maitoo tarvii ne herratkin ja sitä ei vielä ole muualta keksitty saada kuin maasta ponnistamalla. Epävarmaa luottaa euroopankaan tuontiin kun on nykyään kovin tulavaista ja myrskyistä aluetta.. siis ehdottomasti! maanviljelys sille arvokkalle paikalle mihin se kuuluu!

Kysyjän kommentti

olen justiinsa samaa mieltä ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 21:17

Kyllä olisin ehdottomasti, sillä kaupoissa onkin kohta vain Ruotsalaisen lehmän maitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:18

Kyllä minä olisin valmis maksamaan siitä kovemman hinnan jos se tuottajalle menisi, nyt ei kukaan tunnusta kuka välistä vetää kun tuottaja saa 35 centiä litralta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:19

itse en juo maitoa, ja avomies käyttää vain kahvin kanssa, joten se nokko minkä ostan kaupasta ei varmaan paljon maidontuottajaa lohduta,

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.07.2009 - 21:19

Maksan jo riittävästi luomumaidostani. Siitä hinnasta pitäisi antaa tuottajalle reilu osa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:20

Kyllä olisin. En nytkään osta muuta kuin Valion maitoa.
Valiosta miulla on ainakin sellainen mielikuva, että maito on Suomalaisilta tiloilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:21

Jep, mutta kohtuus kaikessa.
Maitoa käytetään vähän koska jugu alkaa olemaan jo halvempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:27

Meillä menee kaksi puolentoista litran maitotölkkiä melkein päivittäin. rasvaton ja sininen purkki,
kotimaista olen tähän mennessä ostanut, halvempiin olen ostoksilla aina kallistunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:28

Valion maitoo juo niin kauan ku sitä kaupast saa, vai ruotsalaista maitoo,,eihä sellast ookkaa, valkosel värjättyy vettä. Maito tulee maalta- Suomesta.

Lähteet:
itä-karjalan maidonkulutus kuningas-5litraa päivä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:03

Ei vaan maitoa vaan kaikkia maitotuotteita ilman muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:04

Ajatuksena hyvä, muuten ei. Meidän perheessä ei tahdo raha riittää ruokaan muutenkaan, vaikka mitään ylimääräistä ei osteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:08

Meillä juodaan paljon maitoa ja ostan aina valion maitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.07.2009 - 22:23

Kyllä vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 22:27

Pakko sanoa en, koska en käytä maitoa lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 23:34

se maidosta rahansaaja on suomalainen elinkeinottelija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 00:27

silleen vähän teoreettinen kysymys kun ei käytetä maitoa juuri nimeksikään, kaupoila käydessä olen huomannut että meilläpäin Arlaa saa lähes 20 % halvemmalla, jos olis suuri kulutus niin pistäisi kyllä miettimään/laskemaan ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 00:42

Periaatteessa olisin,mutta en osta/käytä maitoa,ehkä vuosikäyttö 1litran luokkaa.Mul ei yksinkertasesti maistu maito,ei muuta syytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 03:18

Kyllä olen, ehdottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 23.07.2009 - 04:14

Juu ehdottomasti. Suomea täytyy tukea näinä vaikeina aikoina, kun se velkaantuu yhä enemmän ulkomaille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 08:46

Kyllä olen ! Utulasta oli 7-8 maitotilaa loppunut
kuinkahan paljo muualla Suomea on maitotiloja lopetettu
mikä meitä odottaa
koht on pakko juoda ulkoo tuotettua maitoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 14:48

Olen jäävi vastaamaan tuohon koska meille ei osteta koskaan maitoa.
ENEMMÄN eli suuremman osan voisi tuottaja saada, väliporras vie aika paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 22:21

Vaikka toisen mokoman, jos sen todella saisi tuottaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:47

En kohtuus kaikessa myös navettahenkilökunnalla.