Kuka valitsi aikoinaan sinulle nimen/nimet?

Mulla se kuulemma oli isäni äiti?!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 20:51

vanhemmat pääsivät yksimielisyyteen pitkän kinastelun jälkeen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 22.07.2009 - 20:51

Etunimeni kummitätini ehdotuksesta: hänellä oli samanniminen lehmä. Kompromissina sitten kasvattiäitini kanssa he päättivät toisesta nimestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:51

kummitätini valitsi tai ehdotti toista nimeäni ja vanhemmat muut nimet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:52

Isäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:54

Ei aavistustakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:58

Luultavasti molemmat vanhempani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:02

vanhempani,
etunimen keksineet muuten vaan ja toiseksi nimeksi laittaneet isän äidin toisen nimen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:05

Äitini sekä kummini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:08

Vanhempani ja toisen etunimeni valintaan siskoni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:16

iskä mun etunimen, toka nimi tuli äitin nuken mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:19

Kuulemma pyhä messias Peppe.
(en tosin tiedä pitääkö tuo paikkansa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:20

Vanhempani yhteistuumin ja sisarusteni nimet myös ja kaikilla meillä on ensimmäinen kirjain m .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:29

Virallinen almanakka alkoi saada kansallista leimaa vuonna 1890, jolloin osa vanhoista nimistä merkittiin suomalaisessa asussa. Samalla keksittiin myös kokonaan uusia nimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:34

itse en muista tätä asiaa ulkoa. tuollahan se minun lapsuuteni kirjasessa lukee ja se kirjanen on nyt varastossa.
harvempi sukulaiseni ei tänä päivänäkään käytä minun oikeita nimiä vaan yhdestä nimestäni on väännetty muutamia lenpinimiä joilla he minua kutsuupi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:41

Äiti valitsi ekan, mummo/mummon serkku mummon kuoltua tokan ja sitten viimeinen on yhdistelmä äidin kummankin vanhemman nimistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:58

Nimeni ei lityy mitenkään sukuun,että eiköhän se vanhempieni aivoituksia ollut. Tosin sukunimi tuli perintönä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 22:23

Vanhempani olivat asialla nimen valinnassa. Sen tiedän, että toisen nimen on äitini valinnut. Ensimmäinen nimi on oletettavasti isän valitsema.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.07.2009 - 22:24

Vanhemmat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 23:40

No en muista sitä ko nimi annettiin, mutta ihan kauhean nimen mulle valitsivat ketkä valitsivat. Lapsi raukka minä ! Kait ne Äiti ja iskä tietty sen valitsivat tosiasiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 00:09

Muistaakseni,etunumestä yhdessä olivat pähkäilleet,mutta tokan nimen sain isän rajan takana kaatuneen veljen(tosi nuorena)mukaan.Etunimi ihan ok,kun olen sitä näin kauan kestänyt,nykyään jopa kaimoja liikenteessä ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 00:32

toinen etunimi on kulkenut isältä pojalle jo parisataa vuotta, toisen varmaan äiti löytänyt jostain sen ajan nyyhkytarinoista ... eivätkä kysyneet multa lupaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 23.07.2009 - 04:22

Vanhemmathan sen valitsi kuten yleensä. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 11:39

äiti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 15:40

isä keksi etunimen ja äitiliini toisen nimen.