Miksi vitsit muistaa niin huonosti?

Olen lukenut siitä tieteellisen selityksen, mutta en muista sitä(kään).

Lisätty: 23.07.2009 - 06:35

Siihen oli tosiaan oikein tieteellinen selitys. Eikö kukaan ole nähnyt? Jotain aivotoimintaan liittyvää se oli. Olisiko ollut jotenkin niin, että nauru panee toiminnan sekaisin, mutta miten?

Avainsanat: muistaminen vitsit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 20:59

Varmaan kun nauraa oikein niin unohtaa sen vitsin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 20:45

nuoruusiän/mummoiän dementia on kyseessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.07.2009 - 20:46

Minä unohdan melkein kaikki, paitsi jotka ovat todella hyviä mielestäni. Ehkä se on siinä, että on fiktiota kun taas jonkin faktan muistaa paljon paremmin - en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:47

minulla on ihan sama vika .. oikos se sit juuri tuo klementtia vai mikä se olikaan.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:00

Ennen muistin paljon vitsejä,nyt enää joitakin,en tiedä mihin ne ovat päästäni hävinneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:06

Jotkut hyvät lyhyet jäävät mieleen. Ei vaan tartu päähän, ei taida muistitila riittää ja oon huono kertomaan vitsejä, mielummin "harrastan" rutkasti tilannekomiikkaa =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:14

Koska valtaosa niistä on ihan berberistä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:38

Savolaista tietotekniikkaa ei pidä väheksyä. Täytyy muistaa, että jokainen savolainen vääräleuka on elävä tekstinkäsittelyohjelma...

Savossa on kansainvälisyys hyvässä mallissa. Mene kysymään Kuopion torilta mieheltä, että tietääkö hän, kuinka kaukana Afrikka on. Mies vastaa, että ei se voi kaukana olla kun Savon Sellulla on yksi neekeri ja se tulee joka aamu polkupyörällä töihin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:38

Se muistaminen vaihtelee, joskus tulee hyviä vitsejä mieleen ja olen silloin yksin kotona, eli turhaa oli sekin väläys aivoissani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:38

sama juttu minulla, en tahdo yhtään vitsiä muistaa.
kerran luin jostain lehdestä jonkun tosi hyvän vitsin, ja ajattelin että pänttään tuon vitsin päähäni jotta voin kertoa kaverille seuraavana päivänä
kuinkas sattuikaan parin tunnin päästä siitä pänttäyksestä en muistanut vitsiä enkä edes muistanut mistä se kertoi tai mihin asiaan se liittyi.
sen jälkeen olen antanut muiden kertoa vitsit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 21:45

Joskus lehdes luki et hyvät vitsit unohtaa siks koska ne on niin "yllättäviä" ja yllättävät asiat on vaikea muistaa. Huonot taas muistetaan kun ne on niin tavanomaisia ja normaaleja ja ei niin ennalta arvaamattomia.

Lähteet:
Joku lehti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:07

Jos pyydetään kertomaan vitsi niin kannattaa pitää jokunen varma mielessaä. Meillä serkkupoikien kymmenikön kesken niitä pulppuaa yhtenään.Jostain sanasta tai aiheesta muistuu mieleen ja ei meinaa malttaa koska kerkee sen heittämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:18

Jos ei muista esim. vitsinkulkua, niin on hyvä tietää, että alkavat muistihäiriöt, dementian jne. voi helposti testata netissä.
Minäkin olen testannut itseni siellä, se sivun osoite on.....tuota... nyt minä olenkin näköjään unohtanut sen sivun osoitteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 22:18

Ehkä en koe niitä muistamisen arvoisiksi, koska yhtään ei tule tälläkään hetkellä mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.07.2009 - 22:24

Ei ole tarpeeksi kiinnostavia niin ei muista. en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 23:45

Mulla on kans sama vika, muka päätän muistaa edes jonkun hyvän, mutta sitten en ainoatakaan, kun haluaisin kertoa jollekkin. No, tottahan toki muistan blondivitsejä. Varmaan senvuoksi, kun itse olen blondi, ne jäävät blondilla mieleen :O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 00:17

Geeneistä;
en suostu uskomaan dementiaan etc.huuhailuun,on vaan ihmisiä jotka muistaa ja osaa jopa kertoa vitsejä.Kunhan pääsen oman koneen ääreen,kirjoitan yhden turkulaisvitsin,haluaako kukaan lukea sitä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 11:40

muutama HYVÄ vitsi on jäänyt mieleen mutta totta, ne tulee ja menee ja ehkä nauru päälle vie ne ajatuksista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2009 - 21:52

Ei ole tarpeeksi kiinnostavia niin ei muista. en tiedä.