hyvät 'kissaihmiset' , kertokaa mulle ...

mökin kulmalle on parin viikon aikana ilmestynyt kerran pari päivässä liitekuvan tarkkailija, saattaa vahtia tekemisiäni reilun tunnin liikahtamatta, ei päästä viittä metriä lähemmäksi, eikä huoli mitään ruokaa / juomaa (kukaan naapuri ei tunnusta omakseen)

3.bp.blogspot.com/_dU71uFzeK...191238.JPG

mistähän on kyse ?

Lisätty: 22.07.2009 - 19:41

pennulta se minusta näyttää, ihan hyväkuntoiseltakin, tää 'mökki' on siinä asutuksen rajamailla eli ympäristöä löytyy metsää/peltoa/merta ja pikkanen kylä, eikä toisaan tarjotut herkkupalat ole olenkaan kiinostaneet (tänään vahti mun Hesarinlukemistani tunnin ja 20 minuuttia)

Avainsanat: kissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 19:29

Minkähän ikänen (noin) tuo kissa ois, uros/naaras?, Jos jo aikuinen kissa ja naaras ja pentuja jossain lähistöllä voi mielestäni tehä näi kun sanoit? Millanen tuo ympäristö siel on; taloja, latoja, tms, ihka lähel?, munhan kyl piti vastata ja vastasinkii... mut näitten lisätietojen kans vois päästä vielä pitemmälle diagnoosis, tää kissaimmeinen täält:D

Lähteet:
koko ikä kissoja...:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 19:25

Kyse on kissasta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 19:30

voi pientä, siinpäs taas yksi hylätty pikkuinen , laita sille vaikka seitä sulatettuna pieniksi paloiteltuna, ja raikasta vettä, voit ostaa kissan naksuja ja jättää sinne jonnekkin... tai ehkä ois parasta , et otat yhteyttä pieneläin yhdistykseen ja ne hakevat sen talteen..löytökissa yhdistykseen siis...

Lisätty: 22.07.2009 - 19:48

oletko laittanut kuvaa kisulista kaupan seinälle ? tuntuu kuin kisuli ei oiskaan niin nälkäinen vaan tahtoo vaan katsoa mitä touhuat, mut laita silti niitä papanoita ja vettä sille...aika aralta tuntuu kisuli, mutta söötti on kuitenkin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.07.2009 - 19:35

Kotia vailla taitaa pienokainen olla. Anna aikaa, tulee jos on tullakseen luoksesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 19:40

Kissat on luonnostaan uteliaita, eivätkä kaikki ole kovin seurallisia, eivät päästä lähelle.
Vie paikkaan jossa kissa tykkää istuskella ja tarkkailla kuppi vettä ja kissan kuivamuonaa, jospa uskaltautuu syömään omia aikojaan.
Hyvinvoivan näköinen kissa.
Jospa tullut jostain kauempaa tai sit pn näitä hylättyjä kesäkissoja.
Jos omistajaa ei löydy, ota yhteyttä paikalliseen eläinsuojelu yhdistykseen tai yritä kesyttää kissa omaksesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:01

On sillä koti, kun noin hyväkuntoiselta näyttää, ja jos ei ruoka kelpaa , saa varmaan kotona parempaa, näyttää vähän että perimää olisi Norjan metsäkissalta , jos ruoka alkaa kelpaamaan niin silloin voi olla huolissaan. Minulla on 2 kissaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:06

Joiltain on loppunut kesäloma ja kissa on jäänyt mökille.
Se on menettänyt ison osan luottamuksestaan ihmisiin. Jos ei ruoka kelpaa, niin ei minusta kannata tehdä vielä mitään. Voihan se olla jonkun työssäkäyvän kissa, joka on nakattu päiväksi pihalle ja se tietää, että kotiin ei vielä pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:13

Luulen että hän on reinkarnaatio jostain nuoruuden rakastetustasi,
tulee ihailemaan sinua kaukaa,
kokeilepas kutsua jollakin nimellä häntä,
mitä siitä seuraisi,
pötkisikö pakoon vai tulisiko viereesi

Lähteet:
oma ajatus koiraihmisenä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:17

Koirani kertoi, että kissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:03

Nii'in yhdyn moneen edellä puhuneeseen.Toivottavasti ei oo kyse kesäkissasta.Ei kyl näytä siltä et ois pitkään ollu omilla teillä ja ilman hoitoa.Aran kissan omistajana voin sanoa,et jos tää on luonteeltaa arka ni siin menee aikaa et rupee luottaa ja antaa silittää.Niiku tuol sanottiiki jo ni vettä ja namia sinne mis yleensä istuskelee,kyl se varmaan sit syö,ku et oo näkemäs.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 22:03

Jos et aijo pitää ihailijaasi,älä vain ala sitä ruokkia,se on varmasti jonkuin lemmikki,kun oa kerran terveen näköinen.Kissat ovat itsenäisiä omantiensä kulkijoita,on vain muuten kiinnostunut persoonastasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 22:04

Onpas hyvinvoivan näköinen kisu. Laita ruokaa ja vettä lähistölle. Käy varmaankin yöllä syömässä jos on koditon. Ja sitten kun on hiukan kesyyntynyt, soitat löytöeläintaloon, niin tulevat hakemaan pois ellet itse halua pitää. Katsoppas lähistön kauppojen seiniltä, onko joku kadottanut kisunsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.07.2009 - 22:27

Oliskohan kesäkissasta kyse,
Perskules että tekisi mieli tehdö jotakin hyvin ilkeää ihmisille jotka ottaa kesäkisuja.
ärrr, ethän sä lastakaan jätä mökille kun kesä on lopuillaan.
ja kissa on perheenjäsen kuten myös lapsikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2009 - 15:45

Kyllä tuo kattimatti tuossa kuvassa on noin puolenvuoden ikäinen arvioisin. Se ettei se halua syödä mitään, onkin eri juttu. Sairaalta se ei kyllä näytä, niin luulisin sen olevan jonkun kissuli. Saa siis ruokaa kotona. Tämä taitaa olla oma toivomukseni kissasta, vaikka järkevästi ja nykymaailmaa ajatellen, taitaa ressukka olla koditon kesäkissa. Ota selville lähellä olevan eläinsuojeluviranomaisen nimi ja puhelin-numero. Soitto hänelle auttaa kissua ja sinuakin.