Mitä pitäisi tehdä Petunia-amppelille??Lehdet ja kukkaset ihan tahmeita..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 18:53

kokeileppa mäntysuopaliosta , sumuta sitä anna vaikuttaa huuhtele, uusi tarvittaessa, aika tahmean tuntuisia ovat minunkin amppelini, enkä ole mitään ötökkää niistä löytänyt... liekö sitten jonkin sortin tahmeus tyypillistä sille lajille.. ?

Kysyjän kommentti

Kiitos..olen tämän tahmeuden huomannut muinakin kesinä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 18:09

onkos teillä bio-roskis tai komposti ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 18:28

Siinä on joku önkiäinen. Heitä pois, ennen kuin leviää muihin kukkiin. Tosin ovathan ne luonnostaankin tahmeita, mutta jos ovat muutenkin kärsineen oloisia, niin roskiin vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.07.2009 - 19:29

Kyllä niiden kuuluukin olla vähän tahmeita, ainakin nuo minun on. Kukkien nyppimisen jälkeen pitää kädet pestä tahmeuden takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:23

Niitä pitää kastella tasaisesti ja nyppiä sen jälkeen kuihtuneet lehdet ja kukat. ...sekä antaa sitten niille rakkautta ja substraaliaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:31

lehtikirvaa epäisin, se jättää tahmeuden jälkeensä,
kirvoille hyvä tuholainen olisi leppäkerttu