Onko kukaan napsulaisista käynyt lakkoja keräämässä ja onko niitä?

Täällä löysimme peräti pari desiä ja laitoin mansikkasopan joukkoon. Ostoon menee hillat tänä kesänä, paitsi hinta on kyllä aika korkea. Vadelmia näyttää onneksi tulevan taas paljon.

Avainsanat: lakka suo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 19:00

Etelä-Lapissa jo kuulemma osa kypsiä, täällä pohjoisimmassa saa odottaa ainakin kuun vaihteeseen. Sekin olisi aikaista, usein pääsee hillajänkään tositarkoituksella vasta elokuun toisella viikolla. Kukinta oli kohtalaisen runsasta, nyt jännätään, onko ollut pölyttäjiä tarpeeksi eli saadaanko satoa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 16:11

en ole löytänyt täältä päin hilloja , tai en tiedä oiskos niitä edes täällä , mutta tuolla keski-suomessa olen hillassa käynyt, en kylläkään tänävuonna ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 16:16

tänä kesänä en ole juurikaan rantaviivaa pidemmälle sisämaahan poikennut, joten ainoat tapaamani lakat on ollut pullossa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 16:54

Ei ole tietoa onko lakat vielä kypsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.07.2009 - 16:56

Ei ole niillä seuduilla missä marjastan lakoista tietoakaan. Sinänsä ei harmita, sillä en koskaan ole ollut niiden ystävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 16:58

Täällä päin Suomea ei ole lakkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 17:04

Suo on kahdenkymmenen kilometrin päässä, enkä jaksa sinne polkea (enkä enää osaisikaan sinne) joten eipä ole tietoa kypsyydestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:54

Kerään heti niitä kun vaan jostain löydän.
Joensuussa on aika hiljaista tuon suhteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 22.07.2009 - 22:29

En ole tänä vuonna.