Mitä eroa on siiderillä ja lonkerolla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 13:34

periaatteessa siideri on käyttämällä hedelmästä valmistettu juoma (omena, päärynä jne.)
lonkero taas on jostain tislatusta viinasta (ensimmäisiä lienee ollut gin) limsalla tai vastaavalla laimennettu (4-8 %) juoma

Kysyjän kommentti

Vastaus kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2009 - 14:08

- Miehet eivät juo siideriä. He juovat tuoremehua. Siinä on vitamiineja.

- Lonkero on pitkänomainen, joustava elin.

Lähteet:
hömppä-hikipedian juttuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 14:13

Siideri on makeampaa, mutta kumpikin yhtä hyviä rentoutusjuomia :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 14:13

sidukka on kirkasta ja kuplivaa eriväreissä, lonkku on harmahtavaa tai voi olla myöskin eriväreissä, mutta on sameaa... :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.07.2009 - 14:35

Lonkerosta tulee pääntauti, siideristä pissihätä.
Itse tykkään ananassiideristä, mutta maistoin siskolikan potelista ananaslonkeroa. Hyvää oli sekin, paitsi siinä oli sitä giniä sekoitettu pilaamaan hyvä ananaksen maku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 14:38

sidukka on kirkasta ja Lonkerosta. Hyvää oli sekin, paitsi maistoin ananassiideristä. Itse tykkään vitamiineja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 15:38

Onhan niillä eroa kuten tuossa edellä jo selvisi. Vähemmän tulee niitä nykyään maisteltua, pissittää ja röyhtäyttää sekä tosiaankin tulee päänsärky. Pienestäkin määrästä jo. Olen tullut siihen tulokseen etteivät ne kuulu enää tällaisen aikuisen juomavalikoimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 15:45

Aitolongero nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 16:41

Ei mitään eroa. Molemmista tulee humalaan kun tarpeeksi juo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 16:55

Siiderit eli aidot englantilaiset, ranskalaiset jne. tehdään hedelmistä mutta lonkero kait viinasta.
Ranskassa siider on ruokajuomaa, sitä tehdään omenasta ja on hyvää. Moni suomalainen ei edes tiedä mitä hyvä siider on, suomalaiset valmisteet ovat kauheita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 20:06

En tiedä onko niillä eroa, mutta yhtä hyviä ovat.