Mitä mieltä olet metsästyksestä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2009 - 20:30

Metsästän itse, aina sukulaisten kanssa. vaikka aika harvoinhan sitä saalista tulee, niin ei ole mitään ihanampaa kun aamukasteessa kulkea metsän läpi ja sitten paistaa makkaraa nuotiolla kuunnellen koiran haukkua... Että vaikka jäisi riistaruskeaksi, niin silti se on omanlaatuinen elämys tuo eräily.

Lisätty: 22.07.2009 - 09:31

"Metsästys on hauskaa ajavietettä jonka ansiosta ihminen on edelleen ravintoketjun huipulla."

Katsotaanpas sitten kun karhu tallustelee siellä metsässä vastaan kuka on oikeasti siellä ravintoketjun huipulla... Vaikka olisi pyssyt mukana niin kyllä siinä kovimmallakin jätkällä alkaa polvet tutisemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 21.07.2009 - 20:25

Vaikka se raakaa onkin, niin silloin kun siitä on todellakin hyötyä ihmiselle itselleen, tai riistakanta on jo kasvanut niin suureksi että siitä on haittaa ihmisille, niin silloin se on ok. Turhan päin eläinten räiskinnästä en pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 20:33

no se ei ole minun juttuni, johtuu pääasiassa kasvuympäristöstä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 20:41

isäni metsästi, oli hirveä, metsoa, teertä, peltopyytä, jänistä tms metsän riistaa pöydässä silloin kun oli kulloisenkin eläimen metsästysaika.
lapsena sille ei osannut antaa arvoa, vaan ajatteli taasko jotain metsän eläintä

kunhan metsästys ei vaaranna riistaeläinkantoja, eikä vahingoita tarpeettomasti luontoa tai tuota eläimille tarpeetonta kärsimystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 20:51

Itse metsästän suurin piirtein kaikkea,mutta viime aikoina hirvi ja majava ovat vieneet aikani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 21:25

Ei siinä mielestäni mitään haittaakaan ole ja kyllä minä lihasta tykkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 21:34

Ihan ok pysyy riistakannat oikeessa suhteessa.

Lisätty: 21.07.2009 - 21:42

Kävin muute juuri äsken katsomassa rapumerrat.Oli 53 täplärapua 30kpl oli 10cm tai pisempiä.Loput päästin kasvamaan ensi vuodeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 21:41

Tietyissä rajoissa harrastettuna ja hirvien harvennyksena syksyisin varmaankin ok. Mutta, kuinkahan moni metsästäjä tappaa tappamisen ilosta? Nykyään ihminen tappaa usein huvikseen, mutta eläin tappaa aina ruuakseen, paitsi minkki.

Paikallisen metsästysseuran hirviporukan vetäjä kertoi minulle, miten he olivat keränneet noin viisikymmentä elävää fasaania isoon latoon. Paikalle oli saapunut paikallisia kaupunginherroja aseenaan jousipyssyt, joilla he olivat sitten suljetussa ladossa lahdanneet fasaanit hengiltä. Seuraavana päivänä kyseiset herrat olivat sitten kehuneet paikallisessa lehdessä hyviä metsästystaitojaan jousipyssyn käyttäjinä. Pojilla olivat inkkarileikit vielä tuoreessa muistissa, näköjään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 23:21

Metsästystäkin on niin monta sorttia. Sota-aikaan söivät hirvet melkein sukupuuttoon. Sopii harventaa niin on vähemmän verta maantiellä.
Huimin mikä olen nähnyt tapahtui 60-luvunun puolivälissä Saksassa. Tarhattuja fasaaneja toivat pellolle mihin rakensimme taloja ja ympäripäissään oleva monikymmen päinen haulikon paukuttattajalauma ampui silmittömästi kaikkea mikä vähäkin liikkui.
Ja näkyi kaatoryypyt tehneen hyvin kauppansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.07.2009 - 23:39

Jos se on aivan turhaa metsästystä niin en pidä.
jos käytetään syömäkäyttöön jossain ja ei muuta vaihtoehtoa (esm kaupasta ruuan hakeminen)
niin ok.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2009 - 23:44

Ei,ei ja ei.Mikä kumma siin on et eläimiä saa ampua,mut ihmisiä ei.Sillo hyväksyn eläinten ampumisen,jos se on vaarallinen ihmiselle tai jos se eläin kärsii,esim.on loukkaantunu.Empä oo koskaa kuullu et hirvi ois käyny ihmiseen kiinni.No tuleeha ne välil autojen etee,mut ei ne tahallaa tuu.Sen takia tuol on merkit et saattaapi hirvi tulla jolkotella tielle et äläppäs kaahaa ku viimestä päivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 00:28

Ruuan ja taljan takia niin on tehty varmaan ihan yhtä kauan kun ihmisiä on maapallolla ollut.
En tuomitse kunhan se tehdään muuten kuin moottorikelkalla tai maastoautolla.
(tosin ei se mikään peli ole...)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 05:49

En harrasta, mutta en ole vastaankaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 22.07.2009 - 09:00

Metsästys on hauskaa ajavietettä jonka ansiosta ihminen on edelleen ravintoketjun huipulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 09:24

ok. mutta rajansa kaikella . Esimerkki hirvet. Aina sanottiin, että hirvet ei suomesta loput. Myönnetään 70 000 kaatolupaa vuosittain. Sitten niitä verottaa sudet ja ilvekset. Nytpä onkin hirvet tosi vähissä!
hyväksyn metsätyksen tarpeeseen ruuaksi mutta joukkolahtaaminen ja huvimetsätys pois!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2009 - 11:39

En tykkää yhtään, mutta kantojen kurissa pitäminen pakottaa joskus harventamaan eläimiä. Itse en metsäisi mistään hinnasta. En pysty tappamaan muita kuin paarmasta pienemmät ötökät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2009 - 16:52

Metsästys on tarpeellista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2009 - 10:44

Erittäin jalo urheilulaji aina joskus on kiva posautella.